بایدن امروز برداشت از ذخایر راهبردی نفت را اعلام می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه بلومبرگ به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد جو بایدن امروز سه شنبه، آغاز استفاده از ذخایر راهبردی نفت این کشور را با هماهنگی چند کشور اعلام خواهد کرد. طبق اعلام بلومبرگ این تصمیم ممکن است با مشارکت هند، ژاپن و کره جنوبی صورت گیرد و واشنگتن برداشت تدریجی

کد خبر : 8937
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 10:04
بایدن امروز برداشت از ذخایر راهبردی نفت را اعلام می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه بلومبرگ به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد جو بایدن امروز سه شنبه، آغاز استفاده از ذخایر راهبردی نفت این کشور را با هماهنگی چند کشور اعلام خواهد کرد.

طبق اعلام بلومبرگ این تصمیم ممکن است با مشارکت هند، ژاپن و کره جنوبی صورت گیرد و واشنگتن برداشت تدریجی ۳۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی آمریکا را بررسی می‌کند.

از سوی دیگر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا با چند کشور گفتگو کرد تا اطمینان پیدا کند که صادرات نفت به میزان تقاضا خواهد بود و واشنگتن همچنان چند گزینه را درباره صادرات نفت در جهان بررسی می‌کند و به اعمال فشار بر اوپک برای تامین نفت و اعمال فشار بر شرکت‌ها درباره قیمت سوخت، ادامه خواهد داد.

تصمیم بایدن برای برداشت از ذخایر راهبردی نفت این کشور، یک راه حل موقت است

در همین حال پژوهشگر ارشد شورای آتلانتیک در امور انرژی، تاکید کرد تصمیم آمریکا برای برداشت از ذخایر راهبردی نفت این کشور، یک راه حل موقت است.

آریل کوهن در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته است استفاده از بخشی از ذخایر راهبردی آمریکا و دیگر کشور‌های جهان، راه حل موقت برای بحران است و باعث خواهد شد قیمت‌ها کمی پایین بیاید، اما در مدت دو یا سه هفته بار دیگر افزایش خواهد یافت. چراکه مسئله عرضه و تقاضا مطرح است و ذخایر راهبردی نفت، برای تاثیر گذاشتن بر قیمت‌ها ایجاد نشده است، بلکه هدف از ایجاد آن، شرایط فوق العاده، جنگ‌ها و برهم خوردن وضع بازار‌های بین المللی است. در حالی که امروز بازار‌ها فعال است و تولید را افزایش می‌دهد.

درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای آزادسازی ذخایر نفت

دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا دیروز دوشنبه از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستند ذخایر نفت خام این کشور را آزاد و برای کمک به کاهش بهای انرژی بار دیگر – حداقل به صورت موقت – ممنوعیت‌هایی را بر صادرات نفت اعمال کند.

دموکرات‌ها در نامه‌ای که به پیشنهاد رو کانا نماینده ایالت کالیفرنیا نوشته شد به بایدن اعلام کردند برای تضمین انرژی ارزان و مطمئن برای خانواده‌های آمریکایی باید اقدامی فوری صورت گیرد.
در این نامه که به امضاء هشت نماینده دموکرات دیگر مجلس نمایندگان رسید از بایدن خواسته شده است تا از همه ابزار‌ها برای کمک به پایین آوردن بهای بنزین در کوتاه مدت استفاده کند.

یازده سناتور دموکرات از مجلس سنای آمریکا نیز با اشاره به محدودیت‌های سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، بر عرضه و صادرات نفت آمریکا اوایل این ماه نامه‌ای مشابه به جو بایدن نوشتند.

یک منبع نزدیک به دولت بایدن اعلام کرد پیش بینی می‌شود وزارت انرژی آمریکا در اقدامی هماهنگ با چند کشور دیگر روز سه شنبه برداشت از ذخایر راهبردی نفت این کشور را اعلام کند.

بایدن احتمالا در سخنرانی روز سه شنبه خود درباره اقتصاد آمریکا و تلاش‌های دولتش برای جلوگیری از افزایش بهای انرژی به این مسئله نیز خواهد پرداخت.

گزارش‌ها درباره آزادسازی هماهنگ نفت از ذخایر چند کشور کاهش قابل توجه بهای نفت را در هفته گذشته به دنبال داشت.

نمایندگان دموکرات در نامه خود به بایدن اعلام کردند ممنوعیت صادرات نفت عرضه داخلی را افزایش خواهد داد و به کاهش هرچه بیشتر بهای مصرف کننده کمک خواهد کرد که به تازگی به بالاترین میزان در ۳۱ سال گذشته رسیده است. بایدن بر اساس قانون می‌تواند با اعلام حالت فوق العاده صادرات نفت این کشور را به مدت یک سال محدود یا متوقف کند، اما کارشناسان احتمال این اقدام را بسیار اندک می‌دانند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود