بایدن به افزایش خشونت در آمریکا اعتراف کرد

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه دلاوِر درباره تیراندازی اخیر در آمریکا که به کشته شدن نوزده دانش آموز منجر شد، گفت: «در حالی که من اینجا سخنرانی می‌کنم، والدین این بچه‌ها خودشان را آماده می‌کنند تا فرزندان خود را دفن کنند. آن‌ها در  آمریکا فرزندانشان را دفن

کد خبر : 37863
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 می 2022 - 4:47
بایدن به افزایش خشونت در آمریکا اعتراف کرد

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه دلاوِر درباره تیراندازی اخیر در آمریکا که به کشته شدن نوزده دانش آموز منجر شد، گفت: «در حالی که من اینجا سخنرانی می‌کنم، والدین این بچه‌ها خودشان را آماده می‌کنند تا فرزندان خود را دفن کنند. آن‌ها در  آمریکا فرزندانشان را دفن می‌کنند. خشونت، بیش از حد است. ترس، بیش از حد است. غصه؛ بیش از حد است.»

وی افزود: (ضارب مسلح) به آن کلاس دبستان در تگزاس آمد؛ به آن خواربار فروشی در نیویورک (آمد)؛ همانطور که به مناطق بسیار زیاد دیگری (آمد) که (در آن ها) بیگناهان کشته شده اند.

پیش از این نیز، «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تیراندازی مرگبار اخیر در این کشور اذعان کرده بود که آنچه مشخص است این است که ما شاهد یک همه گیری نفرت در سراسر کشورمان هستیم که با اقدامات خشونت‌آمیز و عدم مدارا همراه است.

روز سه‌شنبه بر اثر تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر «اوالد» ایالت تگزاس آمریکا، ۲۱ نفر از جمله ۱۹ کودک کشته شدند.

آمار‌های جدید اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشان می‌دهد که حوادث تیراندازی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

تیراندازی و کشتار دسته جمعی مشکلی فزاینده و نگران‌کننده در آمریکا است. آمار کشتار از طریق استفاده از سلاح گرم در این کشور به دلیل آزادی خرید و فروش اسلحه بسیار بالاست و در چند سال اخیر به ویژه از زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور، عقاید نژادپرستانه و جنایاتی که در این راستا رخ می‌دهد روندی صعودی داشته است.

برچسب ها :

ناموجود