بایدن: قیمت‌ها در سراسر کشور بسیار بالاست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ­خبرگزاری صدا و سیما، بایدن پس از انتشار داده‌های جدیدی که نشان داد نرخ تورم به سطحی رسیده که در بیش از ۳۰ سال گذشته سابقه نداشته است، گفت قیمت کالا‌های مصرفی بسیار بالاست و وعده داد با این مشکل “مقابله” کند. وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه

کد خبر : 7085
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 11:03
بایدن: قیمت‌ها در سراسر کشور بسیار بالاست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ­خبرگزاری صدا و سیما، بایدن پس از انتشار داده‌های جدیدی که نشان داد نرخ تورم به سطحی رسیده که در بیش از ۳۰ سال گذشته سابقه نداشته است، گفت قیمت کالا‌های مصرفی بسیار بالاست و وعده داد با این مشکل “مقابله” کند.

وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه گزارش داد قیمت کالا‌های مصرفی آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۶.۲ درصد افزایش یافت که این بزرگترین جهش سال به سال از نوامبر ۱۹۹۰ تاکنون است.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا که محبوبیتش در ماه‌های اخیر همزمان با تشدید نگرانی‌های اقتصادی کاهش یافته، امیدوار است در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲؛ زمانی که حزب دموکرات درصدد دفاع از اقلیت اندک خود در کنگره برخواهد آمد، رای دهندگان را متقاعد کند که این حزب به وعده‌های انتخاباتی برای سرمایه گذاری بر آینده آمریکا عمل کرده است.

بندر بالتیمور بیش از هر بندر دیگری در آمریکا، خودرو، ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات عمرانی صادر و وارد می‌کند و بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در آنجا مشغول به کار و فعالیت هستند.

کاخ سفید می‌گوید بهبود اوضاع در بندر بالتیمور که می‌تواند برخی از بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری جهان را در خود جای دهد به کاهش ازدحام در سایر بنادر سواحل شرقی آمریکا کمک کرده است.

برچسب ها :

ناموجود