بحران انرژی در آلمان نمایندگان پارلمان را هم مجبور به استفاده از لباس اضافی کرد

در بحبوحه بحران انرژی در قاره اروپا به دلیل کاهش صرفه جویی در مصرف انرژی، آلمان با کمبود سوخت مواجه است به طوری که طبق گزارش‌ها، نمایندگان پارلمان آلمان نیز مجبور به پوشیدن ژاکت، روسری و حتی ژاکت شده‌اند.

نشریه اشپیگل گزارش داد یکی از سیاستمداران آلمانی ادعا کرده است که دمای دفتر او ۱۸.۲ درجه سانتیگراد است، در حالی که سایر قسمت‌های ساختمان پارلمان آلمان حتی سردتر است.

به گفته اشپیگل چندین نماینده مجلس قبلاً از سرماخوردگی شکایت کرده‌اند.

جنگ اوکراین پیامد‌های سنگینی برای تأمین انرژی در کشور‌های اروپایی به ویژه آلمان و فرانسه داشت. به همین منظور این دو کشور همسایه روز جمعه توافقی امضا کردند که تامین انرژی دوجانبه آن‌ها را در آستانه زمستان تضمین می‌کند. به این ترتیب قرار است فرانسه گاز و آلمان برق به یکدیگر صادر کنند. این همچنین نماد بهبود دوباره روابط میان پاریس و برلین است.

دولت آلمان همچنین برای مولد‌هایی که بازده مالی بالای ۱۳۰ یورو در هر مگاوات ساعت برای تولید انرژی خورشیدی، بادی و هسته‌ای دارند مالیات‌های بالایی در نظر گرفته است. این مالیات بر تولیدکنندگان برق براساس سوختی که استفاده می‌کنند اعمال می‌شود، و تمامی تولیدکنندگانی که درآمد بالای ۸۲ یورو در هر مگاوات ساعت از نیروگاه‌های زغال سنگ دارند مشمول این قانون مالیاتی می‌شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا