بررسی طرح جامع «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در شورای شهر تهران



طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و نرگس معدنی پور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه این طرح بر اساس بند ۲ ماده ۷۳ برنامه سوم توسعه تدوین شده است، گفت: البته این وظیفه شهرداری بود که در قالب یک لایحه این موضوع را ارائه کند اما از آنجایی که شهرداری این لایحه را نیاورد ما در قالب طرح آن را ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح شهرداری موظف است که با مشارکت نهادهای مدنی و دولتی زنان سرپرست خانوار را توانمند کند، گفت: جامعه هدف ما زنانی هستند که همسران‌شان فوت کرده، افراد مطلقه، زنان بدسرپرست، دخترانی که تجرد آنها قطعی شده و مسئولیت معاش خانواده را بر عهده دارد و همچنین دختران مجردی که به دلیل فوت سرپرست مسئولیت معاش خانواده را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما توانمندسازی زنان است و همچنین استفاده از ظرفیت‌های شهرداری تهران برای اجرای این مهم، گفت: البته این کار شهرداری به تنهایی نیست و باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یک شورای سیاستگذاری برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: معاون امور اجتماعی به عنوان رئیس شورا، یک عضو کمیسیون فرهنگی، مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری، مدیرکل امور بانوان، رئیس ستاد توان افزایی سمن‌ها و یک خبره از دانشگاه و همچنین یک خبره از سازمان‌های مردم نهاد پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، توکلی زاده معاون امور اجتماعی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه حوزه سیاستگذاری و راهبردها در اداره کل بانوان است اما بودجه و اعتبارات در سازمان اجتماعی دیده شده است، گفت: اگر می‌خواهید بودجه و موضوعات را به اداره کل بانوان بدهید باید یک تغییر ساختار انجام شود. چرا که اداره کل بانوان ذیل معاونت فرهنگی فعال است و نیازمند اصلاح ساختار است.

به گزارش ایسنا، بندهایی از این طرح بررسی شد اما به دلیل کمبود وقت به جلسه بعد موکول شد.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا