برنامه «اسکوچیچ» در غیاب طارمی/ بازی با یک مهاجم یا تدبیری دیگر؟

به گزارش خبرنگار مهر، در پنجمین دور از مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی کشورمان در حالی که با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی گذشته در صدر جدول قرار دارد به مصاف لبنان، تیم سوم جدول می‌رود که این دیدار در شهر صیدا لبنان برگزار می‌شود. مهم ترین سوژه تیم ملی

کد خبر : 6481
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 11:18
برنامه «اسکوچیچ» در غیاب طارمی/ بازی با یک مهاجم یا تدبیری دیگر؟

به گزارش خبرنگار مهر، در پنجمین دور از مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی کشورمان در حالی که با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی گذشته در صدر جدول قرار دارد به مصاف لبنان، تیم سوم جدول می‌رود که این دیدار در شهر صیدا لبنان برگزار می‌شود.

مهم ترین سوژه تیم ملی

مهم‌ترین اتفاق پیرامون تیم ملی ایران پیش از این بازی اختلاف بین اسکوچیچ و مهدی طارمی بود که در نهایت این موضوع منجر به کشیده شدن خط قرمز بر روی نام یکی از برترین بازیکنان فعلی قاره آسیا شد. فارغ از اینکه حذف (موقت) طارمی از تیم ملی با واکنش‌های مختلفی مواجه شد و یک دو قطبی جدید در فوتبال ایران به وجود آورد، امروز مهم‌ترین سئوال این است که نقشه دراگان برای روزی بدون طارمی در یکی از تعیین کننده ترین بازی‌های تیم ملی چیست.

زوجی که امروز در دسترس نیست

پیش از این زوج طارمی- سردار یکی از مخوف‌ترین زوج‌های تهاجمی در قاره آسیا بود و ترکیبی فوق ایده آل برای تیم ملی فوتبال ایران. سطح بالای بازی این دو مهاجم آماده که روزهای خوبی را در لیگ‌های اروپایی تجربه می‌کنند و درک متقابل از یکدیگر بعلاوه نوع بازی این دو مهاجم که به نوعی مکمل یکدیگر بودند، یکی از بهترین زوج‌های تهاجمی در تاریخ فوتبال ایران را ساخته بود. اما امروز به دلایل انضباطی تیم ملی از در اختیار داشتن این زوج محروم است.

سئوال مهم و نقشه اسکوچیچ

آنچه مسلم و قابل پیش بینی است، حضور سردار آزمون در پیشانی خط حمله تیم ملی است و سئوالی که پیش می‌آید، نحوه آرایش این تیم بدون طارمی و چیدمان اولیه بازی است. اینکه آیا اسکوچیچ در شیوه بازی تیمش تغییری ایجاد نخواهد کرد و تنها یکی از مهاجمانش را جایگزین طارمی می‌کند، یا او ترجیح می‌دهد بدون طارمی از سیستمی تک مهاجم در خانه حریف استفاده کرده و با استفاده از ۲ مهاجم کاذب و سرعتی بر قوای تهاجمی تیمش اضافه کند.

دو فرضیه مهم

در فرضیه اول که قوی‌تر است، این امکان که اسکوچیچ بدون تغییر در شیوه بازی یک مهاجم را جایگزین طارمی کرده و زوج جدیدی را تجربه کند وجود دارد. به خصوص که او ابزار این کار را هم باتوجه به داشته‌هایش در اختیار دارد. کریم انصاریفرد مهاجم باتجربه تیم ملی که البته در سالهای اخیر کمتر در ترکیب اولیه قرار گرفته، کاوه رضایی مهاجم آماده‌ای که از یک لیگ اروپایی می‌آید و البته الهیار صیادمنش مهاجم جوان و آماده این روزهای فوتبال ایران که او نیز از لیگ اوکراین می‌آید و ممکن است او سورپرایز بزرگ اسکوچیچ برای این بازی باشد.

دومین فرضیه نیز ایجاد تغییر در ساختار تهاجمی تیم ملی ایران و استفاده از یک مهاجم است که در این صورت سردار آزمون تک مهاجم تیم ملی است و پشت سر وی مهاجمان کاذبی بازی می‌کنند که در طول بازی به سردار اضافه می‌شوند. بازیکنانی مثل علی قلی زاده، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش نفراتی هستند که در صورت آماده بودن می‌توانند این نقش را به خوبی در تیم ملی ایفا نمایند.

گام بلند به سوی قطر ۲۰۲۲

بازی تیم‌های ایران و لبنان بسیار حائز اهمیت است چون در صورت پیروزی تیم ملی ایران فاصله امتیازی آن با لبنان که در حال حاضر تیم سوم گروه است به ۸ امتیاز افزایش پیدا می‌کند که و برای همین پیروزی احتمالی در این بازی را می‌توان گامی بلند در راه رسیدن به جام جهانی دانست. این بازی از ساعت ۱۵:۳۰ فردا پنجشنبه ۲۰ آبان در ورزشگاه شهرداری صیدا در لبنان برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود