برنامه وزارت کشور گفت‌وگو با احزاب بر پایه منطق و اخلاق سیاسی است



معاون سیاسی وزیر کشور در دیدار اعضای فراکسیون احزاب مستقل خانه احزاب، گفت: برنامه وزارت کشور گفت‌وگو با احزاب بر پایه منطق و اخلاق سیاسی به‌منظور حل مساله و پیشرفت کشور است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزیر کشور در این نشست اظهار کرد: نگرش این وزارت‌خانه به عرصه سیاسی از منظر حکمرانی و نه نگرش‌های تنگ جناحی است.
وی احزاب را پل ارتباطی و حلقه اتصال نظام سیاسی و جامعه، با ایفای نقش هدایتگری و تبیینی توصیف کرد و افزود: احزابی که هدفگذاری را بر مشارکت در قدرت و ساخت دولت قرار داده‌اند، قاعدتا باید ابتدا بر ساخت خود متمرکز شوند.
معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: احزاب در نظام مردم‌سالار دینی از قواعد متفاوتی در قیاس با احزاب غربی برخوردار هستند.
غلامرضا خاطرنشان کرد: برنامه وزارت کشور انجام گفت‌وگوی سیاسی بر پایه منطق و اخلاق سیاسی است، اما گفت‌وگو باید ناظر به حل مساله و پیشرفت سیاسی کشور و نه گفت‌وگو برای گفت‌وگو باشد.

عبدالله مرادی مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور هم در این نشست، ضمن اشاره به آسیب‌های ناشی از فرهنگ سیاسی غیرمشارکتی که فعالیت احزاب را دچار مشکل می‌کند، گفت: احزاب از مهمترین حلقه‌های میانی هستند که نباید در بعد سیاسی محدود بمانند.
وی ادامه داد: احزاب باید برای تمام عرصه‌ها همچون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایده های حکمرانی داشته باشند و سپس وارد رقابت سیاسی سالم و اخلاق‌مدارانه شوند.
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور بر لزوم برگزاری مجامع عمومی احزاب طبق اساسنامه و با رعایت حدنصاب قانونی تاکید کرد و افزود: وزارت کشور برای پشتیبانی از احزاب به منظور برگزاری مجامع آنان و همچنین تقویت خانه احزاب آمادگی دارد.

اعضای فراکسیون مستقلین خانه احزاب نیز در این نشست که در دفتر معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و با تاکید بر لزوم فعالیت احزاب سیاسی و نقش‌آفرینی هرچه بیشتر در محیط سیاسی کشور، مسائل صنفی احزاب را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا