برند‌های معروف چقدر از تحریم روسیه ضرر کردند؟

شرکت‌های چند ملیتی که پس از آغاز جنگ اوکراین، روسیه را ترک کرده یا فعالیت‌های خود را در آن به حالت تعلیق درآورده‌اند، شروع به گزارش خسارات مرتبط با آن کرده‌اند. آدیداس برند پوشاک آلمانی «آدیداس» در ماه مارس هشدار داد که بسته شدن ۵۰۰ فروشگاه آن در روسیه به فروش شرکت لطمه خواهد زد.

کد خبر : 41839
تاریخ انتشار : جمعه 1 جولای 2022 - 20:30
برند‌های معروف چقدر از تحریم روسیه ضرر کردند؟

شرکت‌های چند ملیتی که پس از آغاز جنگ اوکراین، روسیه را ترک کرده یا فعالیت‌های خود را در آن به حالت تعلیق درآورده‌اند، شروع به گزارش خسارات مرتبط با آن کرده‌اند.

آدیداس

برند پوشاک آلمانی «آدیداس» در ماه مارس هشدار داد که بسته شدن ۵۰۰ فروشگاه آن در روسیه به فروش شرکت لطمه خواهد زد. آدیداس تخمین می‌زند جنگ تا ۲۵۰ میلیون یورو از فروش آن بکاهد که حدود نیمی از درآمد آن در منطقه در سال ۲۰۲۱ بوده است.

رنو

این شرکت خودروسازی فرانسوی ماه مارس اعلام کرد که ۲.۲ میلیارد یورو ضرر غیرنقدی را برای تعلیق فعالیت خود در روسیه تخمین می‌زند.

داده‌ها نشان می‌دهد در سه ماهه اول سال جاری میلادی، درآمد شرکت «رنو» به میزان ۱۶۶ میلیون یورو کاهش یافته است. این شرکت ماه مه اعلام کرد بیشتر سهام خود را به یک مؤسسه علمی روسی می‌فروشد. «لوکا دی میو» مدیرعامل رنو هشدار داده که عقب‌نشینی این خودروسازی از بازار روسیه «وضعیت بسیار پیچیده‌ای» را برای این شرکت ایجاد می‌کند و به سود و فروش ضربه می‌زند.

ولوو

شرکت ماشین سنگین سوئدی ماه آوریل اعلام کرد پس از تعلیق فعالیت‌های خود در روسیه، ۴۲۳ میلیون دلار برای پوشش ضرر‌های احتمالی کنار بگذارد.

«ولوو» در ماه فوریه کلیه فروش، خدمات و تولید خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد. سایت تولید این شرکت در شهر «کالوگا» روسیه ظرفیت تولید ۱۵ هزار وسیله نقلیه در سال را دارد.

نتفلیکس

این غول جهانی پخش فیلم و سریال ماه آوریل اعلام کرد که تصمیم برای تعلیق خدماتش در روسیه منجر به از دست دادن ۷۰۰ هزار مشترک خود شده است. این اولین بار در بیش از یک دهه بود که «نتفلیکس» مشترکین خود را از دست می‌داد.

گروه سیتی

شرکت خدمات مالی و بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آمریکایی در اوایل آوریل اعلام کرد تا ۳ میلیارد دلار به خاطر تحریم روسیه ضرر خواهد داد. بانک‌های «کردیت سوئیس»، «سوسیته ژنرال» فرانسه و «یونی کردیت» ایتالیا به ترتیب پیش‌بینی ۲۱۵ میلیون دلار، ۳ میلیارد دلار و ۵ میلیارد یورو خسارت احتمالی را ارائه داده‌اند.

هنکل

شرکت آلمانی فعال در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی «هنکل» که شوینده «پرسیل» را تولید می‌کند یک میلیارد یورو کاهش کاهش فروش را به خاطر خروج از روسیه و بلاروس پیش‌بینی کرده است.

مک دونالد

بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان پس از بیش از ۳۰ سال فعالیت در روسیه از این کشور خارج شده و برنامه‌ای برای فروش تمام رستوران‌های خود در نظر گرفته است. ضرر بستن ۸۵۰ رستوران در روسیه تا ۱.۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این شرکت در سال گذشته حدود ۹ درصد یا ۲ میلیارد دلار از درآمد خود را از روسیه و اوکراین به دست آورد.

برچسب ها :

ناموجود