بغداد روابطش را با تل‌آویو عادی نمی‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «فواد حسین» وزیرخارجه عراق در جریان سخنرانی خود در نشست منامه که به منظور بررسی اوضاع امنیتی منطقه از دیروز در پایتخت بحرین شروع شده است، با تاکید بر اینکه عراق جزئی از توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به توافق آبراهام نخواهد بود گفت: این موضوع دشوار است و به این زودی نخواهد بود.

او در ادامه افزود: با توجه به انتظارات برخی از پیوستن عراق به توافق آبراهام، جواب ما به طور خلاصه منفی است و دلایل زیادی برای این امر وجود دارد، اما من در اینجا آن‌ها را توضیح نمی‌دهم.

توافق آبراهام در سپتامبر ۲۰۲۰ به منظور عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین و تحت نظارت واشنگتن امضا شد و پس از آن تل‌آویو از عادی سازی روابط با مراکش و سودان نیز خبر داد. صهیونیست‌ها که به دنبال درآمدن از محاصره منطقه‌ای هستند سعی دارند برخی دیگر از کشور‌های عربی منطقه مثل عربستان و عراق به دام عادی‌سازی روابط بکشانند.

به همین منظور چندی پیش یک کنفرانس عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق برگزار شد که واکنش شدید مردم و گروه‌های مختلف عراقی را درپی داشت. مقامات عراق نیز از برگزاری این کنفرانس اظهار بی‌اطلاعی کرده و واکنش‌های منفی به قدری زیاد شد که قوه قضائیه عراق برای عاملان برگزاری این کنفرانس دستور بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا