بلومبرگ: کمپین فشار بر روسیه شکست خورده است

نشریه بلومبرگ در گزارشی نوشته است نیمی از اعضای گروه ۲۰ کمپین فشار آمریکا بر روسیه را نادیده گرفته و در نتیجه این کمپین شکست خورده است. در این گزارش نوشته شده که در گردهمایی اعضای گروه ۲۰ در ماه ژوئن، از اعضا خواسته شد تا به تحریم‌ها علیه روسیه بپیوندند. با این حال، تنها

کد خبر : 47594
تاریخ انتشار : جمعه 5 آگوست 2022 - 19:43
بلومبرگ: کمپین فشار بر روسیه شکست خورده است

نشریه بلومبرگ در گزارشی نوشته است نیمی از اعضای گروه ۲۰ کمپین فشار آمریکا بر روسیه را نادیده گرفته و در نتیجه این کمپین شکست خورده است.

در این گزارش نوشته شده که در گردهمایی اعضای گروه ۲۰ در ماه ژوئن، از اعضا خواسته شد تا به تحریم‌ها علیه روسیه بپیوندند. با این حال، تنها نیمی از کشور‌های عضو ۲۰ به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه ملحق شده‌اند. به گفته این رسانه، کشور‌های گروه ۷ که عمدتاً از مخالفان روسیه هستند، از این استقبال نه چندان گرم از کمپین خود «متعجب» شده‌اند.

بلومبرگ می‌نویسد: «این یک واقعیت ناخوشایند است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه در طول سفر طولانی خود به آسیای جنوب شرقی و آفریقا با آن روبه‌رو می‌شود: بسیاری از کشور‌های جهان آماده نیستند از تلاش‌های آمریکا و اروپا برای منزوی کردن روسیه و رئیس‌جمهور آن پیروی کنند.»

پیش‌تر رسانه‌ها اعلام کردند وزیر امور خارجه آمریکا در پی تشدید اختلافات بر سر تایوان، عازم یک تور آسیایی و آفریقایی می‌شود. گفته می‌شود به دنبال کسب نفوذ بیشتر، وی به کامبوج، فیلیپین، آفریقای جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو و روآندا سفر خواهد کرد.

گفتنی است گروه ۲۰، متشکل از ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا است که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دوسوم جمعیت جهان را دربردارند.

برچسب ها :

ناموجود