بیش از هزار شکایت درباره شکنجه فلسطینیان بدون حتی یک کیفرخواست

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی به بدرفتاری و شکنجه شهروندان فلسطینی به دست نیرو‌های صهیونیست اشاره کرد و گفت از میان هزار و ۳۰۰ شکایت شکنجه که در ۲۰ سال گذشته به وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی ارسال شده، هیچ یک به کیفرخواست منجر نشده است. گفته شده این شکایت‌ها به خاطر اعمالی چون غُل و زنجیر دردناک، محرومیت از خواب و قرار گرفتن در معرض دمای شدید بوده است.

به گزارش رویترز، دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرده مقامات دولت خودگردان فلسطین در کرانه باختری و غزه اشغالی به طور خودسرانه منتقدان و مخالفان را دستگیر و شکنجه می‌کنند. این گروه حقوقی از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست درباره افرادی که در این سوء رفتار‌ها دخالت داشته‌اند، تحقیق کند. اقداماتی که به گفته آن‌ها ممکن است مصداق «جنایت علیه بشریت» باشد.

این گزارش یک سال پس از آن منتشر می‌شود که «نزار بنات» منتقد برجسته «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین، در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. مرگ او تظاهرات در کرانه باختری را برانگیخت که در نهایت با خشونت نیرو‌های امنیتی دولت خودگردان سرکوب شد.

یکی از مقامات دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: «بیش از یک سال پس از ضرب و شتم نزار بنات، حکومت خودگردان فلسطین به دستگیری و شکنجه منتقدان و مخالفان ادامه می‌دهد.»

گفتنی است این گزارش که با همکاری گروه حقوقی فلسطینی وکلای عدالت تهیه شده، به کمیته ضد شکنجه سازمان ملل ارائه شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا