بی‌میلی آمریکایی‌های جامانده در افغانستان برای ترک این کشور

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد کسانی که در افغانستان هستند، اما مدرک شناسایی معتبر دارند و تبعه آمریکا هستند می‌توانند از فرصت مناسبی که پیش آمده استفاده و این کشور را ترک کنند. بلینکن تاکید کرد: تلاش‌ها برای تخلیه شهروندان

کد خبر : 7601
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 16:02
بی‌میلی آمریکایی‌های جامانده در افغانستان برای ترک این کشور

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد کسانی که در افغانستان هستند، اما مدرک شناسایی معتبر دارند و تبعه آمریکا هستند می‌توانند از فرصت مناسبی که پیش آمده استفاده و این کشور را ترک کنند.

بلینکن تاکید کرد: تلاش‌ها برای تخلیه شهروندان آمریکایی ادامه خواهد یافت، زیرا با تغییر نظر مردم، تعداد آمریکایی‌هایی که در افغانستان تصمیم به خروج می‌گیرند، در نوسان است. همچنین آن دسته از شهروندان آمریکایی که به آن‌ها فرصت خروج داده شد، کسانی بودند که توسط وزارت امور خارجه به عنوان آماده خروج، شناسایی شدند.

بلینکن در پایان نیز اعلام کرد برخی از آمریکایی‌هایی که در افغانستان جا ماندند بعد از دیدن شرایط جدید این کشور دیگر قصد ندارند آن را ترک کنند و ترجیح می‌دهند در کنار خانواده خود در افغانستان بمانند.

پیش از این هم وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد بدنبال رایزنی‌های دیپلماتیک با مقامات قطری، امکان خروج تعدادی از اتباع آمریکایی و نیز تعدادی از شهروندان افغان از افغانستان فراهم شد و این افراد با یک پرواز چارتر خاک افغانستان را ترک کردند.

با خروج تحقیرآمیز آمریکا و ناتو از افغانستان بسیاری از اتباع و جاسوسان آمریکایی در کابل جاماندند. نشریه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی فاش کرد این آمریکایی‌های جا مانده به صف داعش پیوسته و اطلاعات کیفی فراگرفته از نظامیان آمریکا را به عناصر داعشی نیز منتقل کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود