تاب آوری صهیونیست‌ها بیشتر از این نبود | مقاومت توان تحمیل شروط خود را دارد

به گزارش جام جم آنلاین، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی شب عاشوراء در ضاحیه در جنوب بیروت با اشاره به جنگ سه روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه اعلام کرد: درنهایت کار نه اوضاع بین المللی و منطقه ای و نه حتی شرایط دشمن اسرائیلی که وارد این جنگ شده و

کد خبر : 48259
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آگوست 2022 - 7:18
تاب آوری صهیونیست‌ها بیشتر از این نبود | مقاومت توان تحمیل شروط خود را دارد

به گزارش جام جم آنلاین، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی شب عاشوراء در ضاحیه در جنوب بیروت با اشاره به جنگ سه روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه اعلام کرد: درنهایت کار نه اوضاع بین المللی و منطقه ای و نه حتی شرایط دشمن اسرائیلی که وارد این جنگ شده و جنایت شده است و به طور کلی همه این عوامل اجازه ادامه این جنگ را نخواهد داد و بسیاری برای پایان دادن به این جنگ و توقف این دور از نبرد، وارد عمل خواهند شد.

وی افزود: شرایط اسرائیل کاملا مشخص بود که خواهان پایان جنگ است زیرا توان بیش از این را نداشت. اسرائیل توان ادامه جنگ را نداشت. شهرک نشینان اطراف غزه و نیز عسقلان و تل آویو تاب ادامه جنگ را نداشتند.

نصرالله بیان کرد: در نهایت این یکی از نقاط ضعف دشمن است که مقاومت قبلا آنرا نمایان ساخته است و باید همیشه روی آن تمرکز شود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه شجاعت مقاومت فلسطین را ستود و گفت: ترور جنایتکارانه فرمانده «الجعبری» و برادرانش، نباید بدون واکنش می‌ماند. این واکنش در واقع واکنشی شجاعانه و مناسب و درست و سالم جدای از شرایط دیگر بود و این تاکیدی بر بازدارندگی در برابر این دشمن است.

نصرالله ادامه داد: شجاعت و حضور و ثبات رزمندگان گروه‌های مقاومت در غزه و در مقدمه آنها رزمندگان جهاد اسلامی ستودنی است.

وی ایستادگی مردم غزه را هم ستود و از آن به مثابه بستر معنوی و مردمی و سیاسی قوی در این دور از درگیری نام برد.

سید حسن نصرالله همچنین کسانی که در کنار مقاومت قرار گرفتند هم تمجید کرد و افزود: به هر حال این دور از درگیری هم به درگیری های قبلی افزوده می شود و این درگیری پایانی ندارد و به مثابه پایان نبرد با این دشمن نیست.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: این الگوی جدید برای حماسه پایداری و ثبات و مقاومت در برابر این دشمن است که به نیروی هوایی خود می‌بالد و تهدید به ویرانی شهرها و از بین بردن مردم می‌کند.

وی گفت: مقاومت در فلسطین و لبنان و در هر مکانی می‌تواند از ملتش و کرامتش دفاع کند و می‌تواند که معادلات و قواعد بازدارندگی را رقم بزند و نیز می‌تواند که شروط خود را بر این دشمن تحمیل کند زیرا گزینه دیگر شکست و تسلیم شدن و عقب نشینی و ضعف و سستی است.

دبیر کل حزب الله با اشاره تلاش صهیونیست‌ها برای وارونه جلوه دادن واقعیت ها و بالاگرفتن خود، گفت که حقایق و وقایع به گونه ای دیگر است و جامعه اسرائیلی تحمل جنگ را ندارد و مقاومت می‌تواند که شروط را بر دشمن تحمیل کند.

نصرالله در ادامه تاکید کرد: در برابر این دشمن وحشی ناجوانمرد و طماع که توسعه طلبی آن حد و مرزی ندارد، اگر عقب نشینی شود، به پیش می‌آید اما اگر در برابرش ایستادگی شود، عقب می نشیند. این موضوعی است که در این دور از درگیری و همه درگیری ها و تجارب مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: برای شهیدان این روزها غزه از رزمندگان گرفته تا غیرنظامیان و کودکان و زنان و سالخوردگان طلب رحمت وغفران الهی کرد و برای زخمی شدگان شفای عاجل آروز کرد.

منبع: تسنیم

برچسب ها :

ناموجود