تاکید امیرعبداللهیان بر تسهیل حضور هرچه موثرتر زنان دیپلمات در جایگاه‌های مدیریتی


به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) و پاسداشت “روز زن”، مراسم ویژه‌ای با حضور وزیر امور خارجه و با شرکت مدیران، کارشناسان و کارکنان بانوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم، وزیر امور خارجه ضمن گرامی‌داشت میلاد باسعادت حضرت صدیقه کبری(س)، نام‌گذاری این مناسبت مبارک به‌عنوان «روز زن» در کشورمان را ارزشمند و موجب افتخار دانست.

 امیرعبداللهیان، با برشمردن برخی شاخصه‌های متعالی شخصیت حضرت فاطمه(س) و جایگاه ایشان در معرفی نقش متعالی زن در جامعه و خانواده، حرکت بانوان ایرانی در مسیر تعالیم بانوی دو عالم را حرکتی مترقیانه و در تراز بانوان ایران اسلامی نامید.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه، با تشریح نگاه دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به بانوان وزارت امور خارجه، نقش بانوان دیپلمات در معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و جایگاه «زن ایرانی» در عرصه‌های بین‌المللی را دارای اهمیت ویژه دانسته و بر رویکرد وزارت امور خارجه در حمایت و تسهیل حضور هرچه موثرتر و شاخص‌تر بانوان دیپلمات در جایگاه‌های مدیریتی در داخل و خارج از کشور تاکید کرد.تاکید امیرعبداللهیان بر تسهیل حضور هرچه موثرتر زنان دیپلمات در جایگاه‌های مدیریتی

در این مراسم، محمد فتحعلی، معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه نیز با تشریح آموزه‌های آسمانی حیات پربرکت حضرت فاطمه(س)، بر ضرورت معرفی جایگاه زن مسلمان و بهره‌مندی سایر جوامع از این آموزه‌ها تاکید کرد.

معاون اداری و مالی وزارت خارجه، در ادامه به طرح برخی تسهیلات اداری وزارت امور خارجه جهت حمایت از کارکنان بانو در وزارت امور خارجه پرداخت.

در ادامه مراسم، چندین تن از بانوان وزارت امور خارجه به طرح نکته‌نظرات و برخی پیشنهادات اداری پرداختند.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا