تاکید بلینکن بر ادامه فشار‌های واشنگتن بر دولت نیکلاس مادورو

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد انتخابات منطقه‌ای ونزوئلا آزاد و منصفانه نبوده و  به فشار خود بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ادامه می‌دهد.

آنتونی بلینکن  با صدور بیانیه ای به بازداشت سران سیاسی، ممنوعیت نامزد‌های مخالف، سانسور رسانه‌ها و دستکاری در ثبت نام رأی دهندگان اشاره کرد و مدعی شد و نیروهای دولت مادورو قبل از انتخابات نتایج آرا  را مشخص کردند.

او گفت: مادورو شانس ونزوئلایی‌ها را برای شکل دادن به آینده خود از دست می‌دهد. ما از دولت مادورو می‌خواهیم به ونزوئلایی‌ها اجازه دهد در کشور صلح آمیز، با ثبات و دموکراتیکی که سزاوار آن هستند، زندگی کنند.

بلینکن همچنین بار دیگر حمایت واشنگتن از خوان گوایدو که خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا می‌داند، تکرار کرد.

انتخابات فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در ونزوئلا که صبح یکشنبه در بیش از ۱۴ هزار مرکز اخذ رای در ونزوئلا آغاز شده بود به پایان رسید و نتایج اولیه از پیروزی جبهه حامی دولت ونزوئلا حکایت دارد.

بر این اساس، نزدیک به ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند ونزوئلایی واجد شرایط رای بودند که از این تعداد حدود ۸ میلیون و ۱۵۲ هزار نفر در پای صندوق‌های رای حاضر شدند که این میزان نشان دهنده مشارکت ۴۲ درصدِ کل واجدان است.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در این باره گفت ما شاهد نتیجه‌ای هستیم که از تلاش‌ها به دست آمد. از ۲۴ مقام فدرالی که وجود دارد، ۲۱ مورد آن در اختیار قطب بزرگ میهن قرار گرفت. نمایندگان اپوزیسیون، کم‌کم نتایج و پیروزی چاویسم را به رسمیت شناختند. صلح پیروز شد. پس از برگزاری این انتخابات که در امنیت کامل سپری شد، دوران جدیدی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا