تاکید گروسی بر حضور بازرسان آژانس در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه‌شنبه گفت این سازمان حضور خود را در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین تقویت خواهد کرد. گروسی خاطرنشان کرد که با دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کرد تا در مورد تلاش‌های مشترک آن‌ها برای کار بر روی “ایجاد فوری منطقه حفاظتی ایمن و امن هسته ای” در

کد خبر : 68154
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 نوامبر 2022 - 14:15
تاکید گروسی بر حضور بازرسان آژانس در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه‌شنبه گفت این سازمان حضور خود را در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین تقویت خواهد کرد.

گروسی خاطرنشان کرد که با دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کرد تا در مورد تلاش‌های مشترک آن‌ها برای کار بر روی “ایجاد فوری منطقه حفاظتی ایمن و امن هسته ای” در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا (ZNPP) گفتگو کند.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از این نشست در توییتی نوشت: «من همچنین تأیید کردم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور خود را در تمام نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین برای حفاظت از زیرساخت‌های انرژی خود تقویت خواهد کرد».

پیش از این، مقامات مستقر در روسیه اصرار داشتند که نیروگاه‌های هسته‌ای زاپروژیا هنوز تحت کنترل روسیه است، در حالی که طرف اوکراینی مدعی شد که نیرو‌های روسی شروع به محدود کردن دسترسی کارمندان به ساختمان کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود