تحریم اقتصادی اهرم فشار غرب علیه روسیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا برای جلوگیری و مقابله را حمله نظامی روسیه به اوکراین از اهرم فشار اقتصادی استفاده خواهند کرد. این خبرگزاری در ادامه نوشت: دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گزینه‌های بسیاری را برای ضربه زدن به اقتصاد روسیه در دست

کد خبر : 12343
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 15:36
تحریم اقتصادی اهرم فشار غرب علیه روسیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا برای جلوگیری و مقابله را حمله نظامی روسیه به اوکراین از اهرم فشار اقتصادی استفاده خواهند کرد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گزینه‌های بسیاری را برای ضربه زدن به اقتصاد روسیه در دست دارد. بایدن می‌تواند در صورت حمله روسیه به اوکراین دستیاران روسیه را تحریم کرده یا حتی سیستم مالی را که مسکو از طریق آن به دنیا پول انتقال می‌دهد را به انزوا بکشاند.

در همین راستا بایدن روز جمعه اعلام کرد آمریکا از قوی‌ترین و جامع‌ترین ابتکارات خود استفاده خواهد کرد تا کار را برای «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود سخت کند.

در طول دهه گذشته، آمریکا طیف وسیعی از تحریم‌ها را علیه نهاد‌ها و افراد روس اعمال کرده است که بسیاری از آن‌ها در نتیجه الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ و حمایت از جدایی‌طلبان در اوکراین بوده است.

تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه شامل مسدود شدن دارایی‌ها، ممنوعیت تجارت با شرکت‌های آمریکایی و ممنوعیت ورود به این کشور است، با این وجود غرب در تلاش برای مجازات روسیه، در طول سال‌ها به دنبال تحریم‌های مالی بزرگ‌تری بوده است.

روسیه بار‌ها اعلام کرده است برخلاف ادعا‌های غرب و ناتو قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما در مقابل ناتو ادعا می‌کند روسیه سلاح‌های سنگین و نیرو‌های نظامی بسیاری را در مرز اوکراین مستقر کرده است.

مقامات روسیه از جمله رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند درصورت تحرکات نظامی غیرمعمول ناتو در مرز‌های شرقی این کشور مسکو نیز اقدمات نظامی_فنی لازم را انجام خواهد داد.

برخلاف انتظار مردم اوکراین پس از روی کارآمدن دولتی وابسته به اروپا و آمریکا در این کشور نه تنها اقتصاد اوکراین بهبود پیدا نکرد بلکه این روز‌ها این کشور صنحه تصفیه حساب‌های اروپا و آمریکا با روسیه است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود