ترخیص کالا/ ترخیص کار گمرک کیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ترخیص کار به شخصیت حقوقی یا حقیقی گفته می‌شود که با اخذ قراردادهای شفاهی یا کتبی با بازرگان، تشریفات و ترخیص امور گمرکی بازرگان و ورود آن به خاک جمهوری اسلامی را بر عهده می‌گیرد. در این مطلب به بررسی وظایف ترخیص کار و شرکت ترخیص کالای بازرگانی داهی تجارت

کد خبر : 8907
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 1:19
ترخیص کالا/ ترخیص کار گمرک کیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ترخیص کار به شخصیت حقوقی یا حقیقی گفته می‌شود که با اخذ قراردادهای شفاهی یا کتبی با بازرگان، تشریفات و ترخیص امور گمرکی بازرگان و ورود آن به خاک جمهوری اسلامی را بر عهده می‌گیرد. در این مطلب به بررسی وظایف ترخیص کار و شرکت ترخیص کالای بازرگانی داهی تجارت در ایران می‌پردازیم.

ترخیص کار گمرک داهی تجارت

در ترخیص کالا وظیفه یک ترخیص کار خروج کالای وارداتی به گمرک تا مقصد یا انبار اعلام شده از طرف صاحب کالا در اولین زمان ممکن است.

انتخاب یک ترخیص کار مناسب، بزرگترین چالش بازرگانان است. انتخاب یک ترخیص کار مناسب به جهت تجربه ترخیص کالای موفق، به عوامل مهمی از جمله تجربه بستگی دارد.

اطلاعات تماس و دسترسی سریع به ترخیص کاران معتبر گمرک در ایران:

گمرک بندرعباس:

۰۹۱۱۱۵۱۰۷۶۷ – علیرضا آزادبخت

گمرک فرودگاه امام و شهریار تهران:

۰۹۱۱۳۹۷۹۶۹۸ – محمد یوسفی آرامش

شرکت ترخیص کالا گمرک بازرگان:

۰۲۱-۲۲۷۳۷۹۳۶

وظایف ترخیص کار چیست؟

از جمله مهم‌ترین وظایف یک شرکت ترخیص کالا، توجه به مسیر وارداتی بازرگان است، راهنمایی و مشورت به بازرگان با دلسوزی، مهم‌ترین عاملی است که کمتر در میان بازرگانان دیده می‌شود. بعضاً پیش می‌آید که یک بازرگان بدون ثبت سفارش کالای خود را وارد می‌کند، در حالی که با یک مشورت درست می‌توان از این مورد جلوگیری کرد. سرعت بالا و انجام امور با دقت از دیگر موارد مهم برای ترخیص کار گمرک است. ثبت سفارش، اخذ مجوزات مربوطه و ترخیص کالا از جمله امور رایج انجام شده توسط ترخیص کار است.

به‌طور مثال بعضاً برخی کالا نیاز به اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و … دارند که یک شرکت ترخیص کالا معتبر و ترخیص کار با تجربه می‌تواند این امور را مدیریت کند. ما ترخیص کار فرودگاه امام هستیم.

ترخیص کالا/ ترخیص کار گمرک کیست؟

مراحل کار ترخیص کار چیست؟

پس از اعلام ورود بار توسط کشتیرانی یا هر شرکت حمل دیگری، ترخیص کار موظف است به همراه اصل مدارک حمل به گمرک مقصد مراجعه کند.

در مرحله بعد ترخیص کار درخواست تقاضای قبض انبار می‌نماید.

در این مرحله هزینه‌هایی چون هزینه صدور ترخیصیه و قبض انبار توسط صاحب کالا پرداخت می‌شود. اکثریت این موارد از طریق سامانه EPL توسط ترخیص کار صورت می‌پذیرد.

بعد از مرحله اظهار، مبلغ واریزی برای گمرک مشخص می‌شود. در این مرحله مسیر گمرکی کالا می‌تواند سبز، زرد و یا قرمز باشد که در فرآیند ترخیص کالا تماماً اثرگذار است. همچنین داهی تجارت، فرآیند صفر تا صد ترخیص کالا از گمرک شهریار را نیز بر عهده می‌گیرد.

ترخیص کار و مسیر سبز گمرکی

اگر مسیر سبز باشد ترخیص کار بلافاصله به درب خروجی مراجعه می‌کند و اخذ اجازه‌ی خروج کالا، به شرکت‌های حمل اعلام بار می‌کند. این مسیر بی دردسر ترین مسیر گمرکی برای ترخیص کار است.

ترخیص کار و مسیر زرد گمرکی

درصورتی‌که مسیر گمرکی زرد شود، پرونده به یکی از کارشناسان مجازی سامانه epl جهت ارزیابی به یکی از گمرکات دیگر کشور ارسال می‌شود و آن کارشناس مجدداً در این رابطه اعلام قیمت می‌کند. در مسیر زرد گمرکی، ترخیص کار موظف به آپلود مجدد مدارک در سامانه و پاسخ گویی دقیق به سوالات ارزیاب می‌باشد. ترخیص کار تلاش می‌کند تا با پاسخ به ایرادات ارزیاب وی و گمرک را اقناع به تغییر جهت به مسیر سبز گمرکی کند.

ترخیص کار و مسیر قرمز گمرکی

مسیر قرمز، سخت‌ترین مسیر برای ترخیص کالا می‌باشد، در این صورت در کنار یک ارزیاب مجازی، یک ارزیاب حضوری نیز بر فرآیند ترخیص نظارت خواهد داشت. ترخیص کار موظف است با هماهنگی با این ارزیاب جهت بررسی فیزیکی بار اقدام کند.

در مرحله مسیر قرمز، ترخیص کار باید توجه کند که آسیبی به بار نرسد و چنانچه پیش بینی شود آسیب یا صدمه‌ای به بار وارد می‌شود، ترخیص کار تمهیدات لازم جهت هماهنگی با لیفتراک، جرثقیل یا کارگران برای جابجایی امن محصول را پیش بینی می‌کند.

ترخیص کالا/ ترخیص کار گمرک کیست؟

در این ارزیابی، کارشناس گمرک با توجه به اسناد و مدارکی که در دست, و پروفرما و لیست عدل بندی و بارنامه را مجدداً مورد بررسی قرار می‌دهد.

از جمله مواردی که مورد بررسی قرار می‌گیرد:

نو بودن کالا و هم خوانی سال ساخت

مستعمل و دست دوم نبودن کالا

ممنوع نبودن کالا

مدل دستگاه، کشور سازنده،

کشور مبدأ حمل و…

از دیگر مواردی است که ارزیاب آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر در بررسی مورد تأیید ارزیاب قرار گیرد، گزارشی خطاب به کارشناس مجازی ارسال می‌شود و سلامت واردات و اجازه ترخیص و مسیر سبز گمرکی را صادر می‌کند.

درصورتی‌که برای ترخیص کالای خود نیاز به ترخیص کار معتبر و با تجربه در گمرک ایران را دارید، مشاوران بازرگانی داهی تجارت در تمامی گمرکات آماده ارائه خدمات ترخیص کالا از گمرک هستند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

برچسب ها :

ناموجود