ترکیه: هرگز اجازه فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه را نخواهیم داد

شورای امنیت ملی ترکیه اعلام کرد هرگز اجازه هیچگونه فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه را نخواهد داد. به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شورای امنیت ملی ترکیه که به ریاست رجب طیب اردوغان‏‏‏ رئیس جمهور این کشور برگزار شد در بیانیه‌ای اعلام کرد: از عملیاتی که در داخل و خارج از کشور انجام شد اطلاع دارد

کد خبر : 68392
تاریخ انتشار : جمعه 2 دسامبر 2022 - 5:15
ترکیه: هرگز اجازه فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه را نخواهیم داد

شورای امنیت ملی ترکیه اعلام کرد هرگز اجازه هیچگونه فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه را نخواهد داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شورای امنیت ملی ترکیه که به ریاست رجب طیب اردوغان‏‏‏ رئیس جمهور این کشور برگزار شد در بیانیه‌ای اعلام کرد: از عملیاتی که در داخل و خارج از کشور انجام شد اطلاع دارد و از آن حمایت می‌کند.

شورای امنیت ملی ترکیه همچنین با ارسال پیامی برای یونان از مقامات این کشور خواست دست از مسلح کردن جزایر (اشاره به جزایر دریای اژه) دست بردارد.

خلوصی آکار‏ ‏‌وزیر دفاع ترکیه نیز دیروز پنجشنبه گفت: ارتش ترکیه با قاطعیت به مبارزه خود با تروریسم با هدف تضمین امنیت مردم و مرز‌های کشورش در چارچوب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل ادامه می‌دهد. گروه‌های تروریستی پ. ک. ک و‌ی پ گ با هدف بی ثبات کردن صلح و ثبات در شمال سوریه، تحریکات و حملات خود را افزایش داده اند و آنکارا به مبارزه با آنان برای تامین امنیت مرزهایش ادامه خواهد داد.

آنکارا به اقداماتی که شش سال پیش در دو عملیات «سپر فرات و شاخه زیتون» آغاز کرد، ادامه می‌دهد و مشخص نیست که حملات هوایی ترکیه در شمال سوریه پایان خواهد یافت یا به عملیات زمینی منجر خواهد شد؛ عملیاتی که ترکیه از چند ماه پیش آن را به تاخیر انداخت و هفته پیش آن را آغاز کرد. منبج، تل رفعت و عین العرب مناطقی هستند که تانک‌های ترکیه وارد آن‌ها شده است تا در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه کمربند امنیتی ایجاد کند.

برچسب ها :

ناموجود