تصاویری از نخل‌های بازمانده از جام جهانی

طبق اعلام گمرک ایران از نخل های صادراتی برگشت خورده از قطر، ۲۹۸ اصله وارد کشور شده است ولی حدود ۲۵۰ اصله که برای صادرات دوباره به قطر اظهار شده بود به دلیل عدم توافق با خریدار کنسل و فعلا بلاتکلیف در اسکله باقیمانده است.   به گزارش ایسنا، ماجرا از جایی شروع شد که

کد خبر : 12295
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 11:52
تصاویری از نخل‌های بازمانده از جام جهانی

طبق اعلام گمرک ایران از نخل های صادراتی برگشت خورده از قطر، ۲۹۸ اصله وارد کشور شده است ولی حدود ۲۵۰ اصله که برای صادرات دوباره به قطر اظهار شده بود به دلیل عدم توافق با خریدار کنسل و فعلا بلاتکلیف در اسکله باقیمانده است.  

به گزارش ایسنا، ماجرا از جایی شروع شد که گفته می‌شد نخل‌های ایرانی در حال صادرات یا قاچاق به قطر برای ایجاد فضای سبز جهت میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ ، است که در نهایت نیز مورد تائید گمرک قرار گرفت و اعلام شد که حدود ۵۸۸ اصله نخل از ابتدای مهر ماه سال جاری به گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار شده که حدود ۶۰۰ تن وزن و بیش از ۱۳۶ هزار دلار ارزش داشته است. اما این صادرات که با تائید وزارت جهاد کشاورزی و صدور مجوز لازم از جمله قرنطینه نباتی انجام شده بود به طور کامل از سمت قطر برگشت خورد.

آنچه وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به خبر برگشت نخل ها از قطر اعلام کرد، از این حکایت داشت که گواهی بهداشت صادر شده برای محموله صادراتی جعلی بوده و در واقع آنچه ارائه شده، گواهی صادر شده از سوی وزارت جهاد نبوده است، اعلامی که مبهم بود و جای سوال داشت. 

۲۹۸ اصله وارد کشور شد

پیگیری آخرین وضعیت نخل ها از گمرک ایران از این حکایت دارد که برای ۲۹۸ اصله اظهار نامه صادرات برگشتی به داخل کشور ثبت شده که بعد از بررسی های صورت گرفته و دریافت مجوزهای لازم اخیرا این تعداد به داخل کشور وارد شده است.  

یک شرکت دیگر برای صادرات آمد اما با قطر به توافق نرسید
طبق اعلام معاون فنی گمرک، یک شرکت دیگر در ۳۰ آبان ماه اقدام به اظهار ۲۵۰ اصله از نخل های برگشت خورده، برای صادرات قطعی به مقصد قطر می کند اما  در ۱۰ آذر ماه تقاضای اظهار نامه خود را به دلیل عدم توافق با خریدار باطل کرده است.

معطلی ۷۰ روزه نخل‌های ایرانی

به گفته ارونقی، از مجموع حدود ۵۸۸ اصله نخلی که به قطر صادر و برگشت خورده بود ۲۹۸ اصله وارد ایران شده و مابقی با گذشت بیش از ۷۰ روز از اظهار اولیه، در اسکله مانده و هنوز تکلیفی ندارد.

تصاویری از آخرین وضعیت نخل‌های برگشت خورده از قطر در اسکله بندر بوشهر که در اختیار ایسنا قرار گرفته است.

گزارش تصویری از نخل‌های بازمانده از جام جهانی

گزارش تصویری از نخل‌های بازمانده از جام جهانی

گزارش تصویری از نخل‌های بازمانده از جام جهانی

گزارش تصویری از نخل‌های بازمانده از جام جهانی

گزارش تصویری از نخل‌های بازمانده از جام جهانی

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود