تظاهرات مردمی در ایرلند شمالی علیه افزایش هزینه‌های زندگی

در حالی که مردم اروپا با افزایش بهای سوخت و بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، «ائتلاف افزایش هزینه‌های زندگی» در پایتخت ایرلند شمالی با برپایی تظاهراتی علیه افزایش هزینه‌های زندگی اعتراض کردند. نمایندگان اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های اجتماعی در این تظاهرات سخنرانی کردند؛ یک نماینده کارگری گفت: «اجازه نخواهیم داد سیاستمداران در آسایش باشند در

کد خبر : 67811
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 نوامبر 2022 - 0:15
تظاهرات مردمی در ایرلند شمالی علیه افزایش هزینه‌های زندگی

در حالی که مردم اروپا با افزایش بهای سوخت و بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، «ائتلاف افزایش هزینه‌های زندگی» در پایتخت ایرلند شمالی با برپایی تظاهراتی علیه افزایش هزینه‌های زندگی اعتراض کردند.

نمایندگان اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های اجتماعی در این تظاهرات سخنرانی کردند؛ یک نماینده کارگری گفت: «اجازه نخواهیم داد سیاستمداران در آسایش باشند در حالی که مردم برای تهیه غذا و گرم کردن خانه‌های خود در تنگنا قرار دارند.»

پیش از این در آلمان نیز صد‌ها معلم روز جمعه در اعتراض به شرایط کار، ابعاد کلاس‌های درس و پایین بودن دستمزدهایشان در خیابان‌های برلین راهپیمایی کردند. اتحادیه‌ها توجه به دانش آموزان و کادر آموزش و ایجاد تناسب بین آن‌ها را خواستار هستند و این در حالی است که مذاکره کنندگان دولتی ادعا می‌کنند این اقدام هزینه قابل توجهی خواهد داشت.

در فرانسه نیز شماری از شهروندان و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز، به سیاست‌های ناتو در خصوص حمایت تسلیحاتی از اوکراین اعتراض کردند و خواستار توقف این کمک‌ها شدند. مناطق مختلف پاریس، پایتخت فرانسه همزمان با چهارمین سالگرد آغاز جنبش جلیقه زردها، شاهد تظاهرات و اعتراضات بود.

برچسب ها :

ناموجود