تلاش واشنگتن برای ادامه گفت‌وگو با مسکو از طریق تحریم قابل قبول نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تحریم‌های جدید این کشور علیه پروژه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» را غیرقابل قبول دانست.

وی گفت: «تلاش واشنگتن برای ادامه گفت‌وگو با مسکو از طریق تحریم غیر قابل قبول است و ممانعت از صادرات نفت و گاز روسیه به اروپا را رقابتی ناعادلانه و تضعیف اصول بازار آزاد توصیف کرد. »

آنتونوف با اشاره به اینکه دولت آمریکا، اعم از جمهوری خواه و دموکرات، چندین سال است که تلاش می‌کند همکاری‌های انرژی روسیه و اروپا را پیچیده کند، اعلام کرد که در ابتدا، واشنگتن می‌خواست در تکمیل خط لوله اختلال ایجاد کند که شکست خورد و حالا اتمام خط اصلی گاز در حال انجام است. اکنون آن‌ها در تلاش هستند تا راه اندازی تاسیسات را به تعویق بیندازند و همزمان از روسیه می‌خواهند که عرضه انرژی به اروپا را افزایش دهد تا پیامد‌های بحران سوخت را به حداقل برساند.

وی اتهام زنی علیه سیاست انرژی روسیه را قاطعانه رد کرد و چنین اظهاراتی را نشان دهنده بی‌احترامی آمریکا به متحدان خود که آماده ایجاد یک همکاری سودمند متقابل و طولانی مدت با روسیه هستند، دانست.

سفیر روسیه در آمریکا افزود: «مسکو در عمل ثابت کرده که شرکای قابل اعتمادی در حوزه انرژی است.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی از تحریم‌های جدید علیه روسیه در ارتباط با پروژه خط لوله گاز نورداستریم ۲ خبر داد که به موجب آن شرکت ترانسادریا و همچنین دو کشتی وابسته با این شرکت در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند.

پروژه نورد استریم ۲ احداث دو خط لوله برای صادرات سالانه ۵۵ میلیون متر مکعب گاز از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک است و با توجه به این موضوع آلمان و آمریکا در ماه جولای به توافقی رسیدند تا طبق آن اجازه اتمام ساخت خط لوله گاز روسیه به اروپا، بدون اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی واشنگتن، داده شود.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا