تماس تلفنی مرکل و لوکاشنکو درباره بحران پناهجویان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌ جمهور بلاروس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پی بحران پناهجویان در مرز‌های بلاروس و لهستان تماسی تلفنی برقرار کردند. مرکل و لوکاشنکو در این تماس که حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید، در مورد چشم انداز حل بحران مهاجران و ارائه کمک‌های بشردوستانه

کد خبر : 8050
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 0:02
تماس تلفنی مرکل و لوکاشنکو درباره بحران پناهجویان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌ جمهور بلاروس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پی بحران پناهجویان در مرز‌های بلاروس و لهستان تماسی تلفنی برقرار کردند.

مرکل و لوکاشنکو در این تماس که حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید، در مورد چشم انداز حل بحران مهاجران و ارائه کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها به بحث و گفتگو پرداختند.

علاوه بر این، آن‌ها موافقت کردند که تماس‌های خود را برای حل این بحران ادامه دهند.

این تماس در حالی صورت می‌گیرد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود که این اتحادیه به زودی تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس به دلیل بحران پناهجویان اعمال خواهد کرد.

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که هزاران پناهجو را به عبور از مرز‌های این کشور برای ورود به کشور‌های اروپایی تشویق می‌کند و ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک و شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را حمل می‌کنند، اعمال کند.

مرز لهستان و بلاروس پس از آن که هزاران پناهجو برای عبور از آن به سمت لهستان حرکت کردند، شاهد تنش بود که مرزبانان لهستانی با استقرار هزاران سرباز اضافی موقعیت خود را تقویت کردند تا از عبور این مهاجران جلوگیری کنند.  

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت نیز از وضعیت مهاجران در مرز بلاروس و لهستان ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود