تمدید تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هواپیمایی ماهان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لبنان فایلز، وزارت بازرگانی آمریکا، امروز (جمعه) از تمدید تحریم‌ها علیه شرکت هواپیمایی ایرانی «ماهان ایر» و تعدادی از شرکت‌ها در کشور‌های مختلف که قبلاً با این شرکت هواپیمایی همکاری داشتند، خبر داد. دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌ها علیه

کد خبر : 8641
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 0:02
تمدید تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هواپیمایی ماهان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لبنان فایلز، وزارت بازرگانی آمریکا، امروز (جمعه) از تمدید تحریم‌ها علیه شرکت هواپیمایی ایرانی «ماهان ایر» و تعدادی از شرکت‌ها در کشور‌های مختلف که قبلاً با این شرکت هواپیمایی همکاری داشتند، خبر داد.

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ۱۲ شرکت به مدت ۱۸۰ روز تمدید خواهد شد.

بر اساس این تحریم‌ها، فروش هرگونه تجهیزات هوانوردی یا قطعات یدکی آمریکایی به این شرکت‌ها ممنوع است.

این شرکت‌ها که تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند در کشور‌های انگلیس، اردن، عراق، امارات، سوریه، ترکیه و فرانسه ثبت شده‌اند.

آمریکا پیشتر ضمن اتهام‌زنی گسترده علیه شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر، این شرکت را به حمایت از دولت قانونی سوریه و سایر گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه متهم کرده بود.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در اظهارات روز پنج‌شنبه خود اعلام کرد که رویکرد آمریکا در قبال توافق هسته‌ای و تحریم‌ها علیه ایران بدون تغییر و همانند گذشته مانده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز روز پنجشنبه با ادعای آن‌که ۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران در تلاش برای تأثیرگذاری و نفوذ در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا بودند، آن‌ها را تحریم کرد. براساس بیانیه این نهاد آمریکایی ۶ فرد و ۱ شرکت متعلق به ایران تحریم شده‌اند.

تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان در حالی تصویب می‌شوند که ایالات متحده به طور یکجانبه از برجام خارج شده است. پس از بدعهدی طرف‌های غربی در اجرای تعهداتشان و خروج آمریکا، با این‎که ایران به صورت مرحله‌ای و با راستی‌آزمایی طرف‌های غربی از تعهداتش ذیل برجام کاسته است.

حال مقامات آمریکایی بدون اشاره به اقدامات خود در قبال این توافق در اظهاراتشان زمان برای بازگشت ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای را اندک می‌دانند.

۳۰ خرداد ماه ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین پایان یافت، نشستی ذیل کمیسیون مشترک برجام که از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین، پایتخت اتریش آغاز و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و حضور غیرمستقیم آمریکا تشکیل شد.

این در حالی است که با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود