تهدید کشور‌های اروپایی برای وتوی طرح گروه ۷ علیه روسیه

هفت کشور اروپایی شامل اسلواکی، جمهوری چک، لهستان، لتونی، بلغارستان، مجارستان، و استونی تهدید کردند مصوبه گروه هفت مبنی بر تعیین سقف برای قیمت نفت (وارداتی از) روسیه را وتو می‌کنند. این در حالی است که رسانه‌های غربی این محدودیت پیشنهادی در قبال گاز روسیه را «شوخی انجام ناپذیر» دانسته و آن را به سخره

کد خبر : 67555
تاریخ انتشار : جمعه 25 نوامبر 2022 - 3:15
تهدید کشور‌های اروپایی برای وتوی طرح گروه ۷ علیه روسیه

هفت کشور اروپایی شامل اسلواکی، جمهوری چک، لهستان، لتونی، بلغارستان، مجارستان، و استونی تهدید کردند مصوبه گروه هفت مبنی بر تعیین سقف برای قیمت نفت (وارداتی از) روسیه را وتو می‌کنند.

این در حالی است که رسانه‌های غربی این محدودیت پیشنهادی در قبال گاز روسیه را «شوخی انجام ناپذیر» دانسته و آن را به سخره گرفته اند. «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان، سقف قیمت نفت را ایده‌ای نامناسب دانست.

«پیتر سیارتو» اعلام کرد: امروز گفتگو‌هایی را در زمینه تعیین سقف برای قیمت گاز آغاز کردیم. می‌توانم این طور بگویم که پیشنهاد‌های بدی وجود دارد، که امنیت انرژی اروپا را نیز تهدید می‌کند.

راشل مَرسدن، تحلیلگر مسائل سیاسی در این باره گفت: (کشورهای) اتحادیه اروپا هم اکنون همچون گروهی کوچک از دختران نوجوان مدرسه‌ای رفتار می‌کنند که فکر می‌کنند بر همه شهر حکم می‌رانند، ​ در حالی که آنچه از دستشان بر می‌آید، ​ حکمرانی بر حیاط مدرسه شان است و در واقع آن‌ها حتی درباره چگونگی این کار هم اتفاق نظر ندارند. آنچه امروز (ه) از وزیر امور خارجه مجارستان شنیدیم، مبنی بر اینکه وزیران انرژی اروپا نمی‌توانند در زمینه تعیین سقف برای گاز طبیعی توافق کنند.

وی افزود: ضمن اینکه اختلاف دیدگاه آن‌ها بر سر قیمت نفت روسیه نیز ظاهر شد. بلغارستان، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک، استونی، لهستان و لتونی تهدید کردند که این مصوب (گروه هفت) ​ را برای منافع اروپا وتو می‌کنند، ​ می‌گویند که قیمت تعیین شده چنان بالا خواهد بود که در واقع، ​ بی استفاده خواهد بود.

امروز، نفت روسیه به قیمت (هر بشکه)، ۷۷.۷ دلار داد و ستد شد که در مقایسه با قیمت ۸۱ دلاری دیروز، کاهش نشان می‌دهد و این رقم، بدون هرگونه قیمت گذاری به دست آمده و این همان چیزی است که آمریکا اعلام می‌کند که لازم است این قیمت بالاتر از آنچه اتحادیه اروپا در ابتدا خواهان آن بود، باشد، و این (قیمت بالاتر) برای جلوگیری از اختلال در بازار نفت و انرژی جهانی است.

این در حالی است که «الکساندر نوواک»، معاون نخست وزیر روسیه، می‌گوید: ما قصد نداریم گاز و فرآورده‌های نفتی را برای کشور‌هایی که سقف قیمت را اعمال کنند، فراهم کنیم. ما به جای آن می‌توانیم منابعمان را در اختیار شرکای سازگار با بازار خود بگذاریم یا اینکه تولید را کاهش دهیم.

برچسب ها :

ناموجود