توجه سئول به تدارک احتمالی کره‌شمالی بابت دهمین سالگرد به قدرت رسیدن اون

وزارت اتحاد مجدد کره‌جنوبی اعلام کرد، سئول در حال نظارت بر احتمال برگزاری مراسمی به مناسبت دهمین سالگرد به قدرت رسیدن کیم جونگ اون در کره‌شمالی است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون دسامبر ۲۰۱۱ و در پی مرگ ناگهانی پدرش کیم ایل سونگ قدرت را در کره شمالی به

کد خبر : 7515
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 11:05
توجه سئول به تدارک احتمالی کره‌شمالی بابت دهمین سالگرد به قدرت رسیدن اون

وزارت اتحاد مجدد کره‌جنوبی اعلام کرد، سئول در حال نظارت بر احتمال برگزاری مراسمی به مناسبت دهمین سالگرد به قدرت رسیدن کیم جونگ اون در کره‌شمالی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون دسامبر ۲۰۱۱ و در پی مرگ ناگهانی پدرش کیم ایل سونگ قدرت را در کره شمالی به دست گرفت.

“چا دوک-چول”، معاون سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در نشست خبری گفت:‌ کره شمالی برنامه‌ای را برای برگزاری چنین مراسمی اعلام نکرده اما ما به نظارت بر اقدامات و تحرکات مرتبط ادامه می‌دهیم چون ضرورت‌هایی برای تقویت وحدت داخلی و ارزیابی نتایج سال اول برنامه پنج ساله وجود دارد.

این وزارتخانه به طرح توسعه اقتصادی کره شمالی که در هشتمین کنگره حزب حاکم این کشور در ژانویه ارائه شد، اشاره کرد که در آن، کیم جونگ اون به شکست و ناکامی برنامه توسعه قبلی خود اذعان داشت و یک طرح جدید را ارائه کرد.

کره شمالی از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون به دنبال برگزاری مراسمی برای بزرگداشت دهمین سالگرد به دست گرفته شدن زمام امور این کشور توسط وی و ارتقای جایگاه سیاسی‌اش بوده است.

ماه گذشته میلادی، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرده بود که پیونگ‌یانگ پرتره‌های پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون را از نشست‌های رسمی حذف کرده است.

کیم جونگ اون پس از ادای سخنرانی در نمایشگاه دفاعی ۱۱ اکتبر به مدت یک ماه است که در انظار عمومی دیده نشده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود