تولیت حرم حضرت معصومه: در گزینش‌ها معیار انقلابی بودن و فعالیت جهادی مدنظر قرار بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایسنا: تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: در کشور ما علاوه بر معیارهای عقلایی، متعارف، قانونی و شرعی دو معیار دیگر نیز برای گزینش وجود دارد که آن انقلابی بودن و فعالیت جهادی است که باید هسته‌های گزینش آن را مد نظر داشته باشند. آیت الله سیدمحمد سعیدی، در

کد خبر : 86999
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 ژانویه 2023 - 1:03
تولیت حرم حضرت معصومه: در گزینش‌ها معیار انقلابی بودن و فعالیت جهادی مدنظر قرار بگیرد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: در کشور ما علاوه بر معیارهای عقلایی، متعارف، قانونی و شرعی دو معیار دیگر نیز برای گزینش وجود دارد که آن انقلابی بودن و فعالیت جهادی است که باید هسته‌های گزینش آن را مد نظر داشته باشند.

آیت الله سیدمحمد سعیدی، در دیدار مسئولان و نمایندگان هسته های گزینش تعدادی از رده‌های اجرایی استان قم که ۱۷ دی‌ماه در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، با بیان اینکه گزینش کاری دقیق و مبتنی بر معیارهای عقلایی، متعارف، قانونی و شرعی است، عنوان کرد: در کشور ما دو معیار دیگر نیز برای گزینش وجود دارد که آن انقلابی بودن و فعالیت جهادی است که باید هسته‌های گزینش آن را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر شغل و منصبی برای هر فرد مناسب نیست، گفت: در روایتی از پیامبر (ص) نقل شده است که فرمودند اگر کسی فردی از مسلمین را به کار بگیرد و بداند که فرد شایسته‌تر از او وجود دارد به خدا، رسول و همه مسلمین خیانت کرده است، باید بین شغل و شاغل تناسب و ارتباط منطقی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم از نظر حقوق با هم برابر هستند و در پیشگاه خداوند هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد ولی از نظر کار آمدی و توانایی یکسان نیستند، افزود: امیرالمومنین (ع) فرمودند مردم مانند درختانی هستند که اگر چه همه از یک آب تغذیه می‌شوند ولی میوه های متفاوتی دارند و امام صادق (ع) نیز فرمودند مردم مانند معادن هستند که از یک معدن طلا و از دیگری نقره استخراج می‌شود؛ بنابراین این وظیفه افراد گزینش‌گر است که استعدادهای مردم را استخراج کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در کشور قحط الرجال نیست اظهار کرد: مهم این است که تشخیص ها و معیارها برای به کارگیری افراد چگونه باشد از این رو افراد گزینش کننده باید انسان شناس و جامعه شناس باشند و معیارهای متناسب با هر شغل را ملاک قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه گزینش افراد باید بر اساس ضوابط باشد، بیان کرد: باطن افراد در بسیاری از مواقع قابل ارزیابی نیست و از طرف دیگر انسان ها همواره در حال تحول هستند بنابراین برای گزینش باید به حال افراد توجه شود و معیار باشد.

در گزینش کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم

در ابتدای این دیدار عسکری، مدیر هسته های گزینش استان قم، با بیان اینکه در استان ۱۰ هسته گزینش وجود دارد، عنوان کرد: از بهمن ماه سال گدشته تا کنون ۱۰ هزار و ۵۳۵ پرونده در استان بررسی شده است و با وجود حجم بالای پرونده ها کیفیت فدای کمیت نشده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات محلی دیدگاه مردم نسبت به اوایل انقلاب با تساهل و تسامح بیشتری همراه است، گفت: این موضوع کار ما را در گزینش افراد صالح سخت کرده است ولی ما روی سلامت نیروی انسانی در دولت تأکید ویژه داریم زیرا اگر نیروی ناصالح وارد سیستم شود ۳۰ سال وبال دولت خواهد بود و برعکس اگر نیروی صالحی به کار گیری نشود دولت ضرر خواهد کرد.



منبع

برچسب ها :

ناموجود