جامعه دانشگاهی اروپا و جهان در مقابل تنش‌زایی های مذهبی بایستد

ایسنا/قم معاون دانشگاه ادیان بیان کرد: ما از جامعه دانشگاهی و آزادی‌خواه در سراسر جهان و بخصوص اروپا می‌خواهیم تا در برابر این تلاش‌های تنش‌زا که موجب شورش و غضب میلیونها انسان می‌گردد بایستند. حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب امروز 19 دی ماه  در

کد خبر : 88370
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 ژانویه 2023 - 2:02
جامعه دانشگاهی اروپا و جهان در مقابل تنش‌زایی های مذهبی بایستد



ایسنا/قم معاون دانشگاه ادیان بیان کرد: ما از جامعه دانشگاهی و آزادی‌خواه در سراسر جهان و بخصوص اروپا می‌خواهیم تا در برابر این تلاش‌های تنش‌زا که موجب شورش و غضب میلیونها انسان می‌گردد بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب امروز 19 دی ماه  در گفت‌وگو با خبرنگاران در پی اهانت مجله شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان و مقام منیع ولایت و مرجعیت دینی گفت:بدون شک توهین صورت گرفته نسبت به مرجعیت شیعه و رهبری به عنوان یک حرکت نژادپرستانه ودون است، و مقدسات و احساسات میلیونها انسان را جریحه دار نموده است.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: بر خلاف خط مشی و شعار این هفته نامه (که مدعی چپ گرایی وطنز آمیز وضد نژاد پرستی است)،توهین به مقام رهبری یک عمل پست وبزدلانه است.

وی افزود: گرچه این عمل از یک مجله کم ارزش و کم تیراژی سر زده است، اما همان‌گونه که از سابقه این مجله پیداست، براساس یک طرح حساب‌شده‌ای،گاه وبی‌گاه فتنه سازی کرده، و جامعه بشری را دچار چالش کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری ادامه داد؛: جامعه اسلامی هرگز اهانت این مجله به شریعت اسلامی وپیامبر بزرگوار اسلام در شماره‌های ۱۰۱۱ و ۱۱۷۸ را فراموش نمی‌کند، اقدامی که موجب اعتراض صدها میلیون مسلمان در اقصی نقاط ممالک اسلامی و جهانی و منجر به فوت انسان‌های بی‌گناه چه در غرب و چه در جهان اسلام شد.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با انتقاد از رفتار دوگانه غرب در مواجهه با شعار آزادی بیان و اندیشه گفت: گرچه ظاهر این حرکت نوعی دفاع از آزادی بیان توسط‌ روسای جمهور غرب عنوان شده و فروش این مجله را به تیراژ ۸ میلیونی رساند، اما حقیقت امر،چیز دیگری بود و آن دین ستیزی است ولاغیر.

وی با بیان این‌که این هفته‌نامه اخیرا به آلت دست صهیونیست‌ها تبدیل شده و به هیچ دین وآیین(چه ابراهیمی وچه غیر ابراهیمی) رحم نمی‌کند گفت: این نشریه هرگز جرات ذکر جنایت‌های صهیونیست‌ها و یا رهبران آن‌ را ندارد، و اگر در یک مورد هم اقدامی صورت گرفت، عنصر مزبور را اخراج وبه دادگاه‌های کذایی کشاندند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر این‌که طرح ‌جدیدی از سوی سلطه سیاسی غرب در دستور کار آن‌ها گرفته و آن مبارزه با نماد سلطه ستیزی درجهان معاصر یعنی مرجعیت و رهبری اسلامی است گفت: حال که توطئه‌های مختلف اقتصادی ونظامی وکودتاهای نرم، و ایجاد آشوب‌ها به ثمر نرسیده، سلطه سیاسی غرب هدف خویش ‌را متوجه رهبری سلطه ستیز جهان معاصر کرده، اگر چه این اقدام موهن ‌توسط یک مجله طنز دون پایه انجام گرفته است، اما رسانه‌ها وسایت‌ها و وبگاه‌ها ونشریات گوناگون تحت امر مستقیم وغیر مستقیم لابی صهیونیست‌ها، به عنوان نقل خبر آن‌را به صورت گسترده در سراسر دنیا منتشر کرده‌اند، به تصور آنکه با این کاریکاتورهای احمقانه، عظمت و استواری و اقتدار حامی مستضعفان را دچار تزلزل نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما از جامعه دانشگاهی وآزادی‌خواه در سراسر جهان و بخصوص اروپا می‌خواهیم تا در برابر این تلاش‌های تنش‌زا که موجب شورش وغضب میلیونها انسان می‌گردد بایستند، و اجازه ندهند عده‌ای مزدور صهیونیست، و یا سلطه طلب، در قالب و یا به بهانه دفاع از آزادی بیان،دست به افعال نژاد پرستانه بزنند،و هزینه‌های سنگینی بر پیشینه فرهنگی وتمدنی ومادی غرب تحمیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری ادامه داد: امروز غرب وبخصوص اروپا در شرایطی نیست تا جهان اسلام را پس از توهین به مرجعیت‌های دینی،در برابر خود ببیند و ما خود می‌دانیم که توطئه صهیونیست‌ها امروزه باشعارهای دروغین دفاع از آزادی بیان،وحقوق بشر وحقوق زن،و مبارزه با افراطی‌گری، راه به پیش نمی‌برد، تلاش آنها این است که شعور و احساسات مسلمانان را جریحه دار کنند، تا جهان را وارد چالشی جدید کنند،چون زندگی و دوام بقای صهیونیست‌ها با برافروختن جنگ‌ها وتنش‌ها امکان پذیر است.

این فعال عرصه بین الملل بیان کرد: امروزه دین ستیزی مهمترین شعار وراهکار صهیونیستها ورسانه های جیره‌خوارآنهاست،کاریکاتورهای مبتذل، فحاشی، و بی احترامی به شعارهای مقدس وشخصیت‌ها و رهبران مورد احترام مسلمانان را سرلوحه خود قرار داده اند تا شاید ره به جایی ببرند.

وی در پایان گفت: ما بر این باوریم که جامعه دانشگاهی در صحنه بین الملل این تلاش مذبوحانه صهیونیست‌ها را پس می‌زند، تا از حیثیت و اعتبار تمدنی و فرهنگی خویش پاسداری کند.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود