جدال نخست‌وزیر یونان با یک خبرنگار بر سر سیاست‌های مهاجرتی

نخست‌وزیر یونان در جر و بحثی داغ با یک خبرنگار که وی را در جریان کنفرانسی خبری با نخست‌وزیر هلند در آتن به “خودشیفتگی” متهم کرده بود، با عصبانیت از سیاست مهاجرتی دولتش دفاع کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال انتشار بیانیه مشترک «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان و «مارک روته»،

کد خبر : 6429
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 11:06
جدال نخست‌وزیر یونان با یک خبرنگار بر سر سیاست‌های مهاجرتی

نخست‌وزیر یونان در جر و بحثی داغ با یک خبرنگار که وی را در جریان کنفرانسی خبری با نخست‌وزیر هلند در آتن به “خودشیفتگی” متهم کرده بود، با عصبانیت از سیاست مهاجرتی دولتش دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال انتشار بیانیه مشترک «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان و «مارک روته»، همتای هلندی‌اش در کنفرانسی خبری در آتن، «اینگبورگ بیگل» خبرنگار هلندی پرسید: آقای میتسوتاکیس چه زمانی دست از دروغ گفتن بر می‌دارید، دروغ گفتن درباره واکنش‌ها، دروغ گفتن درباره آنچه درخصوص پناهجویان در یونان رخ می‌دهد.  

بیگل به اتهامات مطرح شده توسط گروه‌های حقوق بشری و سازمان‌هایی از جمله آژانس پناهجویان سازمان ملل دال بر اینکه یونان به صورت غیرقانونی پناهجویان در مرزهای زمینی و دریایی‌اش را به ترکیه باز می‌گرداند، اشاره داشت.

وی گفت: اسناد و مدارک متعددی در این خصوص وجود دارد و شما همچنان انکار می‌کنید و دروغ می‌گویید. این مثل خودشیفتگی می‌ماند. چرا شما صادق نیستید؟ چرا نمی‌گویید که “بروکسل ما را تنها گذاشت، ما شش سال صبر کردیم و هیچ کسی هیچ کاری نکرد. اکنون حق دارم که بگویم من واکنش‌های بی‌رحمانه و ظالمانه‌ای را انجام می‌دهم”.

میتسوتاکیس که حزب راست میانه‌اش موسوم به “دموکراسی جدید” در سال ۲۰۱۹ میلادی به قدرت رسیده است، ضمن دفاع از سیاست مهاجرتی دولتش، آن را “سخت اما عادلانه” دانست و گفت: یونان از سال ۲۰۱۵ میلادی که خط مقدم بحران مهاجرت اروپا بود، صدها تن را در دریا نجات داده است.

وی افزود: درک می‌کنم که شما در هلند فرهنگ مطرح کردن مستقیم سوالات از سیاستمداران را دارید که به شدت به آن احترام می‌گذارم. اما آنچه را که قبول نخواهم کرد این است که در این مکان شما به من یا به مردم یونان با اتهامات و بیاناتی که هیچ پایه و اساس واقعی ندارند، توهین کنید.

میتسوتاکیس تصریح کرد: مقامات یونان طبق قوانین و مقررات اتحادیه اروپا قایق‌ها در دریا را رهگیری می‌کنند و به ۵۰ هزار تن از جمله ده‌ها هزار افغان پناهندگی داده‌اند.

بیگل میان صحبت‌های میتسوتاکیس پرید و گفت: شرایط بسیار هولناک و وحشتناک است.

نخست‌وزیر یونان که از شنیدن این صحبت‌ها به شدت عصبانی شده بود، گفت: ببینید، شما به اینجا نیامده‌اید که به من توهین کنید. منظورم را صریحا رساندم؟

وی افزود: کمپ جدیدی که با بودجه اتحادیه اروپا در جزیره ساموس تاسیس شده، در مقایسه با آنچه در گذشته داشتیم، بی‌عیب و نقص است.

میتسوتاکیس در ادامه گفت: این سیاست ماست، ما پشت سیاستمان می‌ایستیم و اجازه نخواهم داد هیچکس انگشت‌اتهام را به طرف این دولت نشانه بگیرد و آن را به رفتار غیرانسانی متهم کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود