جمع آوری اردوگاه مهاجران در مرز بلاروس با لهستان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بلاروس پس از رایزنی با مقامات اروپایی اقدام به جمع آوری اردوگاه های مهاجران در مرز خود با لهستان کرد.  بر این اساس، صد‌ها مهاجر عراقی که در فرودگاه مینسک منتظر بازگشت به کشورشان بودند با اولین پرواز راهی عراق شدند. مقامات بلاروس ظاهراً تصمیم

کد خبر : 8577
تاریخ انتشار : جمعه 19 نوامبر 2021 - 7:02
جمع آوری اردوگاه مهاجران در مرز بلاروس با لهستان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بلاروس پس از رایزنی با مقامات اروپایی اقدام به جمع آوری اردوگاه های مهاجران در مرز خود با لهستان کرد. 

بر این اساس، صد‌ها مهاجر عراقی که در فرودگاه مینسک منتظر بازگشت به کشورشان بودند با اولین پرواز راهی عراق شدند. مقامات بلاروس ظاهراً تصمیم گرفته اند تا حدی بحران تقابل شرق و غرب در موضوع مهاجران را این روز‌ها آرام کنند.

با این حال کمیسیون اروپا و آلمان پیشنهاد بلاروس برای پذیرش ۲ هزار پناهجو از سوی کشور‌های اتحادیه اروپا را رد کردند. تحلیلگران می‌گویند اقدام بلاروس در انتقال مهاجران به پناهگاهی گرم می‌تواند گامی مثبت برای کاهش تنش‌های اخیر باشد.

یکی از مهاجران در این باره می‌گوید: ما در حال انتقال به مکانی گرم هستیم. هوا به شدت سرد است و به دلیل بارندگی‌های اخیر و برودت هوا بیشتر مهاجران بیمار شده اند.

کشور‌های اروپایی بلاروس را متهم می کنند با استفاده ابزاری از مهاجران برای عبور از مرز‌های این کشور و رفتن به لهستان و لیتوانی به بحران پناهجویان دامن زده است. مقامات مینسک همواره این اتهامات را رد کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود