جهش ۳۵۰ درصدی در پرداخت غرامت آسیب دیدگان کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از جهش ۳۵۰ درصدی پرداخت غرامت آسیب دیدگان بخش کشاورزی استان خبر داد. سیدعماد شاهرخی هجدهم دی ماه در جلسه پنجمین ستاد بیمه محصولات کشاورزی با «محوریت نهضت جهاد بیمه کشاورزی» که در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد، در زمینه توسعه کشت قراردادی اظهار کرد: با اقدامات انقلابی

کد خبر : 87881
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 ژانویه 2023 - 13:28
جهش ۳۵۰ درصدی در پرداخت غرامت آسیب دیدگان کشاورزی لرستان



ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از جهش ۳۵۰ درصدی پرداخت غرامت آسیب دیدگان بخش کشاورزی استان خبر داد.

سیدعماد شاهرخی هجدهم دی ماه در جلسه پنجمین ستاد بیمه محصولات کشاورزی با «محوریت نهضت جهاد بیمه کشاورزی» که در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد، در زمینه توسعه کشت قراردادی اظهار کرد: با اقدامات انقلابی و جهادی مدیران و نیروهای مراکز جهاد کشاورزی استان در حال حاضر در سطح کشور جزء استان‌های پیشرو در زمینه کشت قراردادی هستیم که بی‌تردید با مشارکت فعالانه و جدی همکاران می‌توان شاهد موفقیت‌های بیشتری در بخش‌های مختلف کشاورزی باشیم.

وی با بیان اینکه مصوبات جلسات، جنبه اجرایی دارند، گفت: هدف ازتشکیل جلسات، ارائه راهکار جهت حل مشکلات است و مصوبات جلسات باید اجرایی شوند و ما نیز تا اجرایی کردن مصوبات روند نظارت و پیگیری را در دستور کار قرار می‌دهیم و مدیران نیز هر هفته در این خصوص  لازم است گزارش ارائه دهند.

شاهرخی در ادامه بر لزوم بیمه کردن محصولات کشاورزی تأکید کرد و افزود: بیمه کشاورزی می‌تواند یکی از ابزارهای مؤثر برای غلبه بر ریسک حاکم بر تولید در بخش کشاورزی و راهکار مناسبی جهت جبران خسارت کشاورزان باشد، بنابراین بیمه کردن محصولات کشاورزی یک ضرورت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: باتوجه به تجارب سال‌های گذشته بیشترین فراوانی بیمه در فصل دی ماه است و همه مدیران شهرستانی تلاش کنند تا کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند تا از خسارات احتمالی محصولات کشاورزی جلوگیری و به اقتصاد پایدار بخش کشاورزی به ویژه جامعه روستایی کمک شود.

وی به رشد ۳۵۰ درصدی در غرامت به آسیب دیدگان بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۸۲ میلیارد تومان غرامت به آسیب دیدگان بخش کشاورزی پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵۰ میلیارد تومان معادل رشدی ۳۵۰ درصدی افزایش یابد.

شاهرخی افزود: این عدد در سال زراعی (۱۳۹۹-۱۴۰۰)معادل ۶۳میلیارد تومان بوده و اکنون به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته که این نشان از تلاش‌ و جدیت همکاران در روند بیمه‌شدگان بخش کشاورزی استان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در زمینه تکریم ارباب رجوع گفت: همه ما یک وظیفه مشترک سازمانی داریم که باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و هدف همه ما ارائه خدمات و حل مشکلات مردم است، بنابراین ما باید با رعایت کرامات انسانی و اخلاقی پاسخگوی مردم باشیم.

وی در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: یکی از برنامه‌های جدی ما حمایت و جذب سرمایه‌گذاران در بخش توسعه زیرساخت‌ها و تولید محصولات کشاورزی است و همه مدیران استانی باید بستر مطلوب جهت ورود سرمایه‌گذاران به بخش کشاورزی فراهم کنند تا شاهد تحول و توسعه در اقتصاد کشاورزی باشیم.

شاهرخی در ادامه به موضوع رفع تداخلات اراضی استان اشاره کرد و افزود: یکی از محوری‌ترین موضوعاتی که در وزارت جهاد کشاورزی مطرح و در دستور کار قرار گرفته موضوع رفع تداخلات اراضی است که شخص وزیر به صورت هفتگی مورد بررسی قرار می‌دهد، لذا همه مدیران شهرستان در این زمینه مشارکت کنند تا همانند کشت قراردادی جزء استان‌های پیشرو باشیم.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود