حجت‌الاسلام رفیعی: خون شهدا و راه آنها نباید فراموش شود



ایسنا/مرکزی عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه خون مطهر شهدا ضامن بقا و حفظ انقلاب اسلامی است، گفت: خون ریخته شده شهدای والامقام برای حفظ انقلاب نباید به فراموشی سپرده شود.

حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی، شامگاه یکشنبه ۱۸ دیماه ۱۴۰۱ در یادواره سردار شهید مهدی ناصری و شهدای گردان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان ساوه در مصلی امام علی (ع) اظهار کرد: در شرایطی که هجمه شدید دشمن برای جدا کردن مردم از انقلاب، براندازی نظام، تجزیه و ایجاد نارضایتی در بین جامعه بوجود آمده است، اجتماع باشکوه در یادواره شهدا خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان خواهد کشید.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت جنگ احزاب تبلیغاتی بسر می‌بریم، تصریح کرد: همه دنیا علیه ملت ایران بسیج شده است تا شکاف بین مردم و حاکمیت ایجاد کند، اما ملت ایران با بصیرت و هوشیاری اجازه نمی دهند که دشمن بخواهد در این جنگ ترکیبی و شناختی دست به توطئه بزند.

او با اشاره به اینکه این انقلاب ثمره خون شهیدان است، تصریح کرد: خون شهدا این نظام را حفظ خواهد کرد و به برکت خون مطهر شهیدان، این انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده است که هیچ طوفانی نمی‌تواند آسیبی بدان وارد کند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه جبهه باطل شاید سروصدا داشته باشد اما مانند کف روی آب است و از بین می‌رود، افزود: قرآن کریم در سوره رعد وقتی صحبت از حق و باطل می‌کند، باطل را به کف روی آب تعبیر کرده است که در ابتدا خود را نشان می‌دهد و زحمت زیادی را تحمیل می‌کند، اما فناشدنی است و از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه اگر دین خدا را یاری کنیم خدا نیز ما را یاری خواهد کرد، افزود: خدای تعالی یاری دین را به اختیار انسان واگذار کرده است گرچه نیازی به انسان برای یاری ندارد و وعده داده است که اگر دین خدا را یاری کنید، خدا هم انسان را یاری خواهد کرد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) در ادامه به راهکارهای یاری کردن دین خدا اشاره کرد و با بیان اینکه شرط اینکه خدا مومنین را یاری کند، این است که شما خدا را یاری کنید، افزود: در ابتدا باید دین خدا را دوست داشته باشیم و کمترین یاری دین این است که با دل و قلب خود دین خدا را یاری کنیم و وای به حال آن فردی که در دلش بغض دین داشته باشد.

وی دومین راهکار نصرت دین را نصرت با زبان دانست و افزود: نصرت زبانی یعنی آنکه انسان با زبان خود از دین حمایت کند گرچه این شیوه یاری دین هزینه دارد و فردی نظیر میثم تمار با نصرت زبانی جان خود را از دست داد.

وی سومین راه نصرت دین را نصرت عملی و رفتاری بیان کرد و افزود: در شرایط کنونی کشور حفظ حجاب مصداق بارز نصرت عملی و رفتاری دین است و باید با جهاد تبیین و روشنگری اجازه ندهیم ارزش‌های اسلامی دستخوش آسیب شود.

حجت الاسلام رفیعی افزود: در شرایطی که علیه دین، نماز و ارزش‌های اسلامی تبلیغات با ابزارهای مختلف انجام می‌شود نصرت عملی و رفتاری ضرورت دو چندان دارد. هر چقدر جلوتر می‌رویم دینداری سخت تر می‌شود و حفظ دین مانند نگه داشتن آتش بر روی کف دست است.

وی با بیان اینکه چهارمین راه نصرت دین، نصرت علمی است، تصریح کرد: اگر با فرزندان خود صحبت نکنید و جهاد تبیین صورت نگیرد، به جای شما، دشمن با فرزندان و نسل جوان ما صحبت می کند و با تحریف واقعیت‌های دین و ارزش های اسلامی آنها را از اعتقادات دور می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین راه یاری دین نصرت با جان است، تصریح کرد: گاهی دین خدا یاری با جان می‌خواهد و باید واقعه‌ای نظیر واقعه عاشورا پیش آید و امام حسین(ع) و یارانش اربا اربا شوند تا دین خدا یاری شود. شهید سلیمانی و دیگر شهدا باید قطعه قطعه شوند تا دین خدا یاری و حفظ شود.

این استاد حوزه علمیه افزود: در طول تاریخ افرادی بودند که با جان خویش دین خدا را یاری کرد و برای همین است که خون ‌شهید وقتی بر زمین ریخته می‌شود خداوند متعال جایگاه والایی در بهشت به او عنایت می‌کند. شهدا رفتند و جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و جان شیرین خود که بهترین هستی آنهاست را فدا کردند تا دین خدا یاری شود.

وی افزود: باید راه، اخلاق و مسیر شهدا را پیش ببریم تا دین خدا یاری شود و دشمنان دین نتوانند عرض اندام کنند. اگر کسی در مسیر شهدا حرکت کند و از خدای تعالی شهادت بخواهد، خداوند متعال مقام شهادت به او خواهد بخشید.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به جنگ رسانه‌ای که دشمن به راه انداخته است، گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی کمر بسته است اما ما معتقدیم که خون شهدا و حضور مردم در صحنه نظام اسلامی را حفظ خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از مسئولان انتظار می‌رود که مشکلات و موانع پیش روی کشور به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی را برطرف کنند تا تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت از بین برود.

همخوانی سرود “رفیق شهیدم” با حضور ابوذر روحی از مداحان مطرح کشوری و خاطره گویی از دیگر برنامه‌های این یادواره بود که با حضور باشکوه مردم و مسئولان شهرستان در مصلی امام علی (ع) برگزار شد.

گردان سرافراز حضرت ولیعصر(ع) متشکل از رزمندگان چهار شهرستان استان مرکزی شامل ساوه، زرندیه، محلات و دلیجان از جمله افتخارات ماندگار و ارزشمند دوران هشت ساله دفاع مقدس است و رزمندگان این گردان صحنه‌های بی بدیلی از عشق، ایثار و جانفشانی را در هشت سال جنگ تحمیلی به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا