حریم هوایی عمان به روی پرواز‌های اسرائیلی بسته است

نشریه یدیعوت آحارونوت از بسته بودن آسمان عمان بر روی پرواز‌های رژیم صهیونیستی خبر داد. پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت فاش کرد شرکت‌های هوایی رژیم صهیونیستی همچنان اجازه ندارند تا بر فراز آسمان پادشاهی عمان پرواز کنند؛ مسأله‌ای که به نوشته این پایگاه صهیونیستی، پس از باز شدن آسمان عربستان بر روی پرواز‌های این رژیم، امری

کد خبر : 49148
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 آگوست 2022 - 8:22
حریم هوایی عمان به روی پرواز‌های اسرائیلی بسته است

نشریه یدیعوت آحارونوت از بسته بودن آسمان عمان بر روی پرواز‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت فاش کرد شرکت‌های هوایی رژیم صهیونیستی همچنان اجازه ندارند تا بر فراز آسمان پادشاهی عمان پرواز کنند؛ مسأله‌ای که به نوشته این پایگاه صهیونیستی، پس از باز شدن آسمان عربستان بر روی پرواز‌های این رژیم، امری غیرقابل انتظار از عمان بود.

به نوشته پایگاه خبری نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، عربستان سعودی به شرکت‌های هوایی رژیم صهیونیستی اجازه داده است تا در چارچوب یک کریدور هوایی ویژه به امارات و بحرین پرواز کنند؛ مسأله‌ای که پس از عادی سازی روابط با این رژیم صورت گرفته است.

بر پایه این گزارش، پرواز بر فراز عربستان سعودی برای شرکت‌های صهیونیستی به شکل زیادی در کوتاه کردن مدت زمانی که شمار فراوانی از پرواز‌ها می‌پیمایند، از جمله در کاهش هزینه‌ها مهم است.

این نشریه صهیونیستی همچنین اعلام کرد: مسأله موافقت عُمان دارای اهمیت فراوانی بوده و امری ضروری است؛ چرا که بدون آن، امکان خروج از آسمان عربستان به سمت به سوی اقیانوس هند و از آنجا نیز به مقاصد مختلف در شرق وجود ندارد.

این پایگاه صهیونیستی همچنین اعلام کرد: برای خروج از آسمان عربستان، بایستی به سوی حریم هوایی یمن و یا عمان سفر کرد. پرواز بر فراز آسمان یمن، به سبب جنگ غیر ممکن است؛ علاوه بر اینکه رابطه‌ای میان اسرائیل و یمن وجود ندارد.

به نوشته این نشریه، تنها احتمال در عمان خلاصه می‌شود که بین این کشور و اسرائیل روابط وجود دارد؛ اما تا الان این کشور با شرکت‌های اسرائیلی برای عبور از حریم هوایی موافقت نکرده است؛ اما این موضوع از سطوح سیاسی پیگیری شده است.

هیئت عمومی هواپیمایی کشوری عربستان سعودی در تاریخ ۱۵ ژوئیه اعلام کرده بود حریم هوایی خود را در برابر تمامی پرواز‌هایی که مدارک این هیئت را برای عبور از آسمان این کشور فراهم کرده باشند؛ باز کرده است؛ بدون آنکه هواپیما‌های رژیم صهیونیستی از این تصمیم مستثنی شده باشند.

برچسب ها :

ناموجود