حسین راغفر محور اصلی نشست اقتصاددان با رئیس جمهور را اعلام کرد

حسین راغفر درباره نشست دیشب اقتصاددان با رئیس جمهور اظهار کرد: محور اصلی جلسه شب گذشته حول مشکلات مالی دولت و بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سپری شد که از اقتصاددان در این جلسه خواسته شد تا به بیان راهکارهایی در رابطه با ارز ترجیحی بپردازند. رئیس جمهور در این نشست، در راستای حذف ارز

کد خبر : 6847
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 21:03
حسین راغفر محور اصلی نشست اقتصاددان با رئیس جمهور را اعلام کرد

حسین راغفر درباره نشست دیشب اقتصاددان با رئیس جمهور اظهار کرد: محور اصلی جلسه شب گذشته حول مشکلات مالی دولت و بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سپری شد که از اقتصاددان در این جلسه خواسته شد تا به بیان راهکارهایی در رابطه با ارز ترجیحی بپردازند. رئیس جمهور در این نشست، در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سه خط قرمز دولت را اعلام کرد که شامل تورم، ارزش پول ملی و معیشت قشر ضعیف جامعه است. 

وی افزود: با توجه به خط قرمزهای دولت و جایگزین‌های حذف ارز ترجیحی و تاثیر آن بر رفاه خانوارها، در حال حاضر امکان حذف ارز ترجیحی وجود ندارد و با خط قرمزهای دولت در تعارض است. بنابراین، نتیجه نهایی نشست این شد تا فعلا برای ماه‌های آینده همچنان ارز ۴۲۰۰ تومانی در اقتصاد ایران باقی بماند و تغییری در این زمینه صورت نگیرد. 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت در حال حاضر با مشکلات جدی از نظر مالی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: خبر خوشی که در این نشست از سوی رئیس کل بانک مرکزی مطرح شد مبنی بر افزایش درآمدهای ارزی دولت در هفت ماهه امسال و پیش‌بینی گشایش‌های ارزی در ماه‌های آتی بود که چشم انداز امیدوار کننده‌ای از آینده اقتصاد ایران ایجاد می‌کند.

محور اصلی نشست با رئیس جمهور بررسی حذف ارز 4200 تومانی بوده/نتیجه آن بیانگر عدم تمایل دولت و اصرار مجلس برای حذف ارز ترجیحی است

راغفر ضمن انتقاد از زمان کوتاه نشست برای بررسی مشکلات مختلف اقتصادی و ارائه راهکار برای آن‌ها از جمله تورم، بیان کرد: محور اصلی این نشست، ارز ۴۲۰۰ تومانی بود و فرصتی برای بیان سایر موضوعات وجود نداشت که در نشست‌های آتی به این موضوعات پرداخته خواهد شد.  نتیجه کلی نشست دیشب اقتصاددانان با رئیس جمهور این است که دولت توافق چندانی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد و مجلسی‌ها هستند که بر حذف این ارز اصرار دارند.

علاوه بر این، احمد توکلی از دیگر اقتصاددانان شرکت کرده در نشست دیشب با رئیس جمهور نیز یه ایسنا توضیح داد که موضوع این جلسه بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است که درباره نظرات و دلایل مخالفت و موافقت با حذف این ارز از اقتصاددانان پرسیده شده است و به دلیل زمانی کمی که برای اعلام نظر درباره موضوع با اهمیت ارز ترجیحی داده شده بود، جلسه صرفا به اعلام موضع گذشت و راه حلی در این زمینه از سوی اقتصاددانان مطرح نشد.

برچسب ها :

ناموجود