حفظ برجام تنها راه برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در نشستی خبری درباره برجام اظهار داشت که چین همواره بر این باور است که حفظ برجام تنها راه برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران است.

لیجیان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گزارش جدید رافائل گروسی، دبیر کل آژانس بین المللی اتمی، درباره راستی‌آزمایی اجرای برجام و افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران و سفر گروسی به ایران، گفت: «من گزارش‌های مربوطه را مطالعه و یادداشت کرده ام. چین امیدوار است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران بتوانند اختلافات مربوط به نظارت و راستی‌آزمایی اجرای برجام را از طریق گفت وگو و رایزنی بر اساس احترام متقابل حل کنند. ما همچنین از همه طرف‌ها می‌خواهیم که در این زمینه نقش سازنده‌ای ایفا کنند.»

او در ادامه افزود: «چین همواره بر این باور است که حفظ و اجرای برجام تنها راه موثر برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران است. همه طرف‌های عضو در این توافقنامه باید برای از سرگیری مذاکرات و دستیابی به نتایج مثبت و احیای برجام، تمام تلاش خود را بکنند. ما امیدواریم که همه طرف‌ها منافع کلی اعضا را در نظر بگیرند، خویشتندار باشند و منطقی تصمیم بگیرند و از ایجاد اخلال در مذاکرات جلوگیری کنند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که رافائل گروسی قرار است سه‌شنبه، در جریان سفر خود به تهران، دیداری با مقام‌های ایرانی داشته باشد و این مسئله ازسوی تهران تأیید شده است. این سفردر حالی صورت می‌گیرد که مقامات ایرانی از آغاز دور جدید مذاکرات وین از ۸ آذر خبر داده‌اند.

۳۰ خرداد ماه بود که ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین پایان یافت، نشستی ذیل کمیسیون مشترک برجام که از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین، پایتخت اتریش آغاز و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و حضور غیرمستقیم آمریکا تشکیل شد. اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا