حمایت حداکثری دموکرات‌ها از بودجه کلان زیرساختی؛ آغاز روند بررسی طرح نهایی بایدن در کنگره

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دموکرات‌ها در حالی پیش نویس اولیه بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری جو بایدن را به تصویب رساندند که هیچ یک از جمهوری خواهان با آنان همراهی نکردند.

بر این اساس، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۰ رای موافق که همگی از حزب دموکرات بودند توانست تاییدیه شروع بحث درباره طرح زیرساختی هنگفت بایدن در کنگره را بدست آورد. 

پیش از این دفتر بودجه کنگره اعلام کرده بود قانون کسری بودجه فدرال را به مدت ۱۰ سال تا سقف ۳۶۷ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

مقامات آمریکایی پیش بینی کرده اند اجرای دوباره قانون مالیات موجب افزایش ۱۲۷ میلیارد دلاری درآمد دولت تا سال ۲۰۳۱ خواهد شد. کاخ سفید هم تخمین زده این تغییرات می‌تواند ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد مازاد برای دولت ایجاد کند. نانسی پلوسی اعلام کرد رای گیری نهایی در مورد این بودجه تا ساعتی دیگر انجام خواهد شد.

در صورت تصویب نهایی این طرح بودجه بایدن می‌تواند علاوه بر بودجه یک هزار میلیارد دلاری که در هفته‌های اخیر به تصویب رسید از این بودجه به مبلغ ۱.۷۵ هزار میلیارد دلار نیز استفاده کند.

این بودجه به گفته بایدن قرار است برای ارتقای خدمات اجتماعی از جمله آموزش رایگان و امور سالمندان و افراد کم توان مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری معتقدند این بودجه در شرایط فعلی می‌تواند فشار تورمی بی سابقه‌ای را به اقتصاد آمریکا وارد کند. جمهوری خواهان از مخالفان اصلی تصویب این بودجه کلان هستند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا