حمله راکتی به بزرگترین پایگاه هوایی اشغالگران آمریکایی در سوریه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منابع محلی در حومه استان «الحسکه» سوریه اعلام کردند انفجار‌های قوی در پایگاه غیرقانونی آمریکا در روستای «خراب الجیر» که در نزدیکی مرز عراق قرار دارد، اتفاق افتاده است که صدای انفجار‌ها تا کیلومتر‌ها دورتر شنیده  شده است.

این منابع در خصوص ابعاد این حمله گفتند: بعد از برخورد چهار راکت به این پایگاه که مشخص نبود از کجا پرتاب شده‌اند، صدای مهیبی به گوش رسیده است و مردم مناطق مرزی میان عراق و سوریه نیز آن را شنیده‌اند.

به گفته این منابع، بلافاصله پس از هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکایی و مدت کوتاهی پس از حمله، آسمان منطقه شاهد پرواز سنگین بالگرد‌ها و هواپیما‌های جنگی نظامیان اشغالگر آمریکایی بود.

این منابع افزودند: پایگاه خراب الجیر دومین پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در سوریه محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۵ پس از مصادره زمین های کشاورزی وسیع متعلق به کشاورزان این روستا تاسیس شد و پایگاهی هوایی است که باندی برای فرود بالگردها و هواپیما‌های جنگی دارد.

چندی پیش نیز پایگاه التنف که تحت اشغال آمریکا و نظامیان ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف مبارزه با داعش است، مورد هدف چندین پهپاد قرار گرفت و خسارات زیادی به آن وارد شد. این حمله را بسیاری به عنوان ضربه‌ای استراتژیک بر ادعاهای شکست ناپذیری آمریکا در منطقه می‌دانند چرا که آمریکا از این پایگاه بسیار محافظت کرده و منطقه پرواز ممنوعی در اطراف آن ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا