حمله مرگبار به کلیسایی در نیجریه

مقامات محلی امروز (یکشنبه) از حمله افراد مسلح به یک مراسم عشای ربانی در کلیسای کاتولیک در ایالت «اوندو» در نیجریه خبر داده و گفتند بیش از ۵۰ نفر را در این حمله کشته شدند. طبق گزارش گاردین، رسانه‌های محلی هم گزارش دادند که این افراد ساکنان محله را به ضرب گلوله کشتند و یک

کد خبر : 38440
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 ژوئن 2022 - 18:46
حمله مرگبار به کلیسایی در نیجریه

مقامات محلی امروز (یکشنبه) از حمله افراد مسلح به یک مراسم عشای ربانی در کلیسای کاتولیک در ایالت «اوندو» در نیجریه خبر داده و گفتند بیش از ۵۰ نفر را در این حمله کشته شدند.

طبق گزارش گاردین، رسانه‌های محلی هم گزارش دادند که این افراد ساکنان محله را به ضرب گلوله کشتند و یک وسیله انفجاری را منفجر کردند. افراد در کلیسای کاتولیک «سنت فرانسیس خاویر» در شهر «اوو» به مناسبت عید پنجاهه (پنطیکاست) – یکی از عید‌های اصلی در میان مسیحیان- جمع شده بودند که مهاجمان حمله کردند.

پزشکان، مقامات محلی و داوطلبانی که به مجروحان کمک می‌کنند، گفتند که تعداد کشته‌شدگان حداقل ۵۰ نفر بوده و ده‌ها نفر به دلیل جراحات در بیمارستان‌های محلی تحت درمان قرار گرفته‌اند. فرماندار ایالت اوندو با «شرور و شیطانی» خواندن این حمله، آن را محکوم کرد و متعهد شد که مهاجمان را پیدا کند.

رئیس‌جمهور نیجریه، که دولتش به دلیل نحوه نظارت بر افزایش شدید ناامنی در سراسر کشور به طور گسترده محکوم شده است، نیز این حمله را مورد انتقاد قرار داد. همچنین یک پزشک در بیمارستانی در شهر اوو به رویترز گفت که حداقل ۵۰ جسد به بیمارستان اصلی دولتی در اوو و بیمارستان کاتولیک سنت لوئیس منتقل شده‌اند.

هفته گذشته نیز بر اثر ازدحام جمعیت در یک رویداد خیریه‌ای که از سوی یک کلیسا در جنوب نیجریه برگزار شده بود، ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند. سخنگوی پلیس ایالت ریورز همان زمان گفته بود این ازدحام در برنامه‌ای که از سوی کلیسای پنطیکاستی «مجمع پادشاهان» ترتیب داده شده بود، در این ایالت رخ داد و بسیاری از افراد در پی این رخداد، به دنبال کمک بودند. پنطیکاستیسم جنبشی نوگرایانه درون مسیحیت اوانجلیکی محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود