خاموشی خانه‌عنکبوت

در چنین شرایطی اکثر رسانه‌های صهیونیستی ترجیح دادند از مانور خبری روی این هشدار‌ها اجتناب کنند تا بلکه گذشت زمان، معضل آسیب پذیری شبکه‌های برق و انرژی آن‌ها را حل کند، اما به نظر می‌رسد این محاسبات صهیونیست‌ها نیز مانند دیگر محاسبات آن‌ها اشتباه از آب در آمده است. طی روز‌های اخیر، بیش از پنج

کد خبر : 66451
تاریخ انتشار : شنبه 19 نوامبر 2022 - 7:31
خاموشی خانه‌عنکبوت

در چنین شرایطی اکثر رسانه‌های صهیونیستی ترجیح دادند از مانور خبری روی این هشدار‌ها اجتناب کنند تا بلکه گذشت زمان، معضل آسیب پذیری شبکه‌های برق و انرژی آن‌ها را حل کند، اما به نظر می‌رسد این محاسبات صهیونیست‌ها نیز مانند دیگر محاسبات آن‌ها اشتباه از آب در آمده است.

طی روز‌های اخیر، بیش از پنج شهر بزرگ رژیم غاصب صهیونیستی از جمله هازور، گدرا، یاونه، رحووت و … در خاموشی‌های گسترده‌ای فرو رفته‌اند. بنا بر گزارش منابع محلی و اعلام ساکنان این شهرها، قطعی برق گسترده و طولانی در این شهر‌ها با پاسخ‌های قانع کننده‌ای از ناحیه اداره برق رژیم همراه نبوده است. چندی پیش نیز شهر یاونه با اختلال و قطعی برق عجیبی روبه‌رو شد که این شهر را برای چند روز در تاریکی فرو برد. یاونه را در آن ایام به شهر ارواح تشبیه می‌کردند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی روز‌های اخیر، انفجار و آتش‌سوزی‌های عجیب و پی‌در‌پی در پست‌های برق در تل‌آویو و شهر‌های تابعه و همچنین اتصالات و اختلالات گسترده در دستگاه‌های برقی ساکنان این شهرها، با سرگردانی این رژیم همراه شده است. بسیاری از اهالی سرزمین‌های اشغالی با شکایت از اداره برق این رژیم اعلام کرده‌اند دستگاه‌های برقی‌شان دچار حوادثی نظیر ازکارافتادگی و آتش‌سوزی شده است. این افراد همچنین خاموش و روشن شدن‌های نامعمول و خارج از کنترل دستگاه‌های برقی‌شان را گزارش داده‌اند. همچنین برخی از ویدئو‌های ارسالی توسط کاربران صهیونیست از انفجار در پست‌های انتقال برق در راه‌های منتهی به شهر‌ها و مناطقی همچون یاونه، گدارا و… حکایت دارد.

دستگاه سانسور صهیونیست‌ها

دستگاه سانسور رژیم اشغالگر قدس مانع انتشار اخبار کامل از این اتفاقات در رسانه‌های عمومی شده است. نکته مهم‌تر این‌که اداره برق رژیم غاصب صهیونیستی با سلب مسئولیت از خود در این باره اعلام کرده همچنان به‌دنبال یافتن دلایل این رخدادهاست. با این حال گستردگی و شدت خاموشی‌ها به اندازه‌ای است که دستگاه سانسور و اختناق صهیونیست‌ها را نیز از کار انداخته است. اکنون معضلات جاری درحوزه برق و انرژی به دستمایه‌ای برای بروز اعتراضات داخلی در اراضی اشغالی تبدیل شده است. مقامات آمریکایی و صهیونیستی معتقدند با توجه به خشم و نارضایتی تعداد زیادی از ساکنان اراضی اشغالی نسبت به بازگشت نتانیاهو به قدرت احتمالا آن‌ها از بحران‌های به وجود آمده در حوزه خدمات عمومی در شهر‌های این رژیم برای آغاز دور تازه‌ای از اعتراض‌های خشمگینانه استفاده خواهند کرد.

سومین نوامبر بدون برق در اسرائیل

یک‌سال قبل در نوامبر ۲۰۲۱ برق فرودگاه بن‌گورین (فرودگاه اصلی تل‌آویو) برای ساعاتی قطع شد و اختلال زیادی در فعالیت روزانه آن صورت گرفت. در نوامبر۲۰۲۰ نیز برق مناطق وسیعی از سرزمین‌های اشغالی به‌صورت کامل قطع شده بود. منابع صهیونیستی هم مطابق معمول مدعی شدند که هیچ‌گونه اختلالی برای این قطعی گسترده اعلام نشده بود. قدس اشغالی، تل‌آویو، اشدود، اور عکیفا، حیفا، نتانیا، رحوفوت و برخی شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه از جمله مناطقی بودند که برق آن‌ها قطع شده بود. قبل از این قطعی برق گسترده، سایت شرکت برق رژیم صهیونیستی نیز از دسترس خارج شده بود. اکنون این سومین ماه نوامبر بدون برق در اراضی اشغالی محسوب می‌شود. بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند به‌دلیل آسیب‌پذیری زیرساخت‌های سایبری و الکترونیکی آن‌ها در آینده‌ای نزدیک ممکن است حملات بیشتری متوجه وزارتخانه‌ها، کارخانجات، صنایع و شهرک‌های آن شود.

۵ ماه پس از حمله هکری بزرگ

در خرداد امسال، گروه هکری عصای موسی، توانست شبکه برق رژیم صهیونیستی را هک کند. این گروه با انتشار یک ویدئو و اشتراک اطلاعاتی در قالب یک فایل فشرده به دو زبان انگلیسی و عبری اعلام کرد: «این تازه شروع است. از این پس صدمات جبران‌ناپذیری به شما وارد می‌شود. ما شما را مجازات خواهیم کرد. هدف روشن، معین و دقیق است. این فقط بخش کوچکی از دسترسی ما به شبکه برق شماست. به‌زودی در تاریکی فرو خواهید رفت.»

گروه هکری عصای موسی، پیشتر نیز با حمله به سرور‌های اطلاعاتی شرکت‌های صهیونیستی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق و دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش‌های مالی و… به دست آمده را هک و منتشر کرده بود. عصای موسی همچنین پیشتر از هک موفق دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های فلسطین اشغالی و دوربین‌های شرکت رافائل فعال در زمینه تولید تسلیحات نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بود. این گروه هکری قبلا در پیامی به دو زبان عبری و انگلیسی خطاب به مقامات امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی نوشته بود: «ما با چشمان شما می‌بینیم.»

روزنامه جام جم 

برچسب ها :

ناموجود