در وین به دنبال دیپلماسی هستیم/ نظامیان آمریکا منطقه را ترک نخواهند کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحره، «برت مک گورک» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه در جریان نشست گفت‌و‌گوی منامه ۲۰۲۱ بار دیگر اعلام کرد آمریکا قصد ندارد نظامیان خود را از منطقه خارج کند!

او در این خصوص گفت: در این نشست چندین بار از من پرسیده شده آیا آمریکا قصد دارد منطقه را ترک کند؟! بگذارید واضح به شما بگویم «ایالت متحده» هیچ کجا نخواهد رفت!

او در ادامه در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز مدعی شد: ما آماده مذاکره در مورد موضوعات جداگانه هستیم، اما سیاست واشنگتن در قبال ایران مشخص است، «دشمن» آشکار است، ما همچنان در وین به دنبال دیپلماسی هستیم.

مک گورک در ادامه لفاظی‌های خود در خصوص کشورمان گفت: در صورت عدم توافق در مذاکره جدید که قرار است در ۲۹ نوامبر در پایتخت اتریش برگزار شود، ایالات متحده اقدامات مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

مک گورک ادامه داد: دولت بایدن از زمان ورودش هیچ تحریمی را لغو نکرده است، اما برای برنامه هسته‌ای ایران سقف گذاشته و تنها راه کاهش تحریم‌هاست و ما متعهد به تبعیت در ازای تبعیت از سوی ایران هستیم.

او با اشاره به هماهنگی مشترک واشنگتن و متحدانش در اروپا در قبال ایران، تاکید کرد که در ماه‌های گذشته توانسته‌اند با سایر طرف های برجام در خصوص توافق هسته‌ای به نتیجه برسند.

مک‌گورک گفت: درباره موشک‌ها و توانمندی‌های ایران صحبت‌هایی شده، اما موضوع هسته‌ای مهم است و به همین دلیل در حال حاضر روی آن تمرکز کرده‌ایم. با این حال ما کشور‌های منطقه را تشویق می‌کنیم تنش را با ایران کاهش داده و ارتباطات با تهران را از سر بگیرند.

آمریکا در حالی ادعا می‌کند که به دنبال دیپلماسی با ایران و کاهش تحریم‌های آن است که چند روز پیش تحریم شرکت هواپیمایی ماهان را برای چندمین بار تمدید کرده و از خود حسن نیتی نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا