دستگاه پرکن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، جهت پر کردن حجم مشخصی از مواد مختلف جامد مثل پودری و گرانولی، مایعات مثل انواع نوشیدنی‌ها، نیمه مایع مثل انواع سس با ویسکوزیته و چگالی مختلف داخل بطری یا شیشه‌های پلاستیکی، فلزی و…. مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه پرکن در صنایع

کد خبر : 9041
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 13:16
دستگاه پرکن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، جهت پر کردن حجم مشخصی از مواد مختلف جامد مثل پودری و گرانولی، مایعات مثل انواع نوشیدنی‌ها، نیمه مایع مثل انواع سس با ویسکوزیته و چگالی مختلف داخل بطری یا شیشه‌های پلاستیکی، فلزی و…. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه پرکن در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع مختلفی دارد از پر کن مایعات گرفته تا پودری و گرانولی، همه در خانواده دستگاه‌های پر کن قرار می‌گیرند، هرکدام از این دستگاه‌ها می‌توانند به یکی از سه شکل اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تولید شوند و بنابه حجم تولیدی شرکت‌های متقاضی مورد استفاده قرار بگیرند.

مزایای استفاده از دستگاه پرکن

استفاده از دستگاه پر کن می‌تواند یک سری مزایا داشته باشد که در ادامه عنوان می‌کنیم:

دقت

باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر پرکردن به صورت دستی انجام گیرد تلورانس حجمی ظروف مختلف بالا خواهد بود و این مورد می‌تواند باعث سلب اعتماد مشتری شود چرا که مشتری نمی‌پذیرد که هربار یک محصول را با مقدار و حجم متفاوت‌تری نسبت به قبل خریداری نماید. پس دقت در امر پر کردن می‌تواند از مهمترین ویژگی‌های دستگاه پر کن باشد.

سهولت در امر پر کردن

پر کردن مایعات گاز دار همواره با مشکلات بسیاری مواجه است که با وجود دستگاه‌های پر کن این مشکل از بین رفته و به راحتی قابل انجام است.

تسریع در روند تولید

زمان عامل مهمی است که برای هر کسب و کاری یکی از فاکتورهای کلیدی تولید محسوب می‌شود، دستگاه‌های پر کن دارای نازل هایی است که بنابه حجم تولید کم و زیاد می‌شوند و عمل پر کردن را می‌توان با افزایش نازل تسریع بخشید و در نهایت تولید چندبرابری را در یک بازه زمانی کوتاه‌تری حاصل کرد.

عدم دخالت دست

استفاده از نیروی انسانی کمتر برای تولید بالا و عدم دخالت دست در فرآیند کاری و در نتیجه افزایش بهداشت از عوامل موثر در استفاده از دستگاه‌های پرکن است.

در نظر داشته باشید که هر چقدر آپشن های دستگاه پرکن بیشتر و مکانیزه‌تر باشد، عواملی که به آنها اشاره شد بسیار چشمگیرتر می‌شود و این یعنی کار کمتر و درآمد بهتر.

دستگاه سیل وکیوم

دستگاه سیل وکیوم به عنوان یکی از انواع دستگاه‌های بسته بندیاست. این دستگاه عملکرد خاصی دارد با استفاده از وکیوم یا خلاء هوای داخل بسته بندی ها را خارج می‌کنند سپس برای حفظ ماندگاری و تثبیت طعم و رنگ مواد بسته بندی شده گازهای مخصوص نگهدارنده را درون بسته‌ها تزریق می‌کنند. معمولاً این دستگاه‌ها را برای بسته بندی طیف گسترده‌ای از محصولات غذایی اعم از سبزیجات، گوشت ماهی، غذاهای نیمه آماده و…. استفاده می‌کنند.

نحوه عملکرد دستگاه سیل وکیوم

دستگاه پرکن

دستگاه سیل وکیوم

عملکرد این دستگاه‌ها در انواع مختلف متفاوت است. معمولاً دستگاه‌های سیل وکیوم دارای محفظه‌هایی هستند که بسته‌ها را در آنها قرار می‌دهند. در ادامه با استفاده از نیرو و حرارت موجود در اهرم قالب مخصوص را که از جنس سلفون یا فویل های آلومینیوم است را بر روی دهانه‌ی ظرف‌ها قرار می‌دهند سپس عملیات اتصال یا دوختن را انجام می‌دهند.

قبل از آن که عملیات سیل کردن یا خروج هوا از داخل محفظه‌ها به وسیله‌ی پمپ‌ها انجام دهند و هوای داخل محفظه‌های بسته بندی را به شکل کامل تخلیه کنند، برای ایجاد ماندگاری بالا در محصولات میزان مشخصی گاز ازت را درون بسته‌ها تزریق می‌کنند. پس از آن که ظروف بسته بندی به شکل کامل تحت فرایند سیل قرار گرفتند، به صورت همزمان قسمت‌های اضافی رول را به وسیله‌ی دستگاه برش می‌دهند. بعد از انجام این مراحل اهرم به صورت اتوماتیک و در دستگاه‌های نیمه اتوماتیک به کمک اپراتور کشیده می‌شود و بسته بندی ها از محفظه خارج می‌شوند.

این دستگاه‌ها عملکردی کاملاً بهداشتی و بی ضرر دارند، برای مقاومت بیشتر جنس بدنه ی دستگاه را از میان استنلس استیل و آلومینیوم انتخاب می‌کنند که در برابر شرایط جوی و فشارهای طبیعی مقاومت بالایی دارند. دستگاه‌های نیمه اتوماتیک برای استفاده در محیط‌های محدود مانند کارگاه‌های کوچک و استفاده خانگی پیشنهاد می‌شوند. دستگاه‌های اتوماتیک به دلیل عملکرد سریع و بالایی که دارند برای مکان‌های بزرگ پیشنهاد می‌شوند.

کاربرد و موارد استفاده دستگاه سیل وکیوم

دستگاه پرکن

دستگاه سیل وکیوم

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم دستگاه‌های سیل وکیوم در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که براساس نیاز کاربران انتخاب می‌شوند. این دستگاه‌ها را جهت بسته بندی مواد غذایی و خوراکی استفاده می‌کنند. این مواد شامل انواع مواد پروتئینی مانند گوشت ماهی، مرغ، گوشت قرمز و میگو، زیتون، خرما، خشکبار و حبوبات و… می‌شوند. استفاده از دستگاه‌های سیل وکیوم باعث جلوگیری از هر گونه تماس مواد غذایی با هوا و مواد خارجی می‌شوند.زمانی که مواد غذایی در معرض آلودگی نباشند احتمال واکنش نامطلوب در آنها بسیار پایین می‌آید و همین امر باعث می‌شود که مواد غذایی برای مدت زمان بیشتری سالم بماند و امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

برچسب ها :

ناموجود