دستگیری مشاور نظامی داعش در شمال عراق

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق از بازداشت “مشاور نظامی” گروه تروریستی داعش، خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای سرویس امنیت ملی با استناد به داده‌های اطلاعاتی دقیق، موفق شدند که “مشاور نظامی” گروه تروریستی داعش را پس از ورودش به این کشور

کد خبر : 6606
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 14:02
دستگیری مشاور نظامی داعش در شمال عراق

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق از بازداشت “مشاور نظامی” گروه تروریستی داعش، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای سرویس امنیت ملی با استناد به داده‌های اطلاعاتی دقیق، موفق شدند که “مشاور نظامی” گروه تروریستی داعش را پس از ورودش به این کشور از یکی از کشورهای همجوار، در استان “نینوا” واقع در شمال این کشور بازداشت کنند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، اظهارات این تروریست اساسا مکتوب شده و وی به برنامه‌ریزی برای مقابله با نیروهای نظامی در عملیات آزادسازی تحت سرکردگی خود اعتراف کرد.

در این بیانیه آمده است، این تروریست همچنین در چندین سمت ادارای و مالی داعش فعالیت داشت که مهمترین آنها امیر یکی از بخش‌های آنچه “امارت الجزیره” نامیده می‌شود و همچنین مسئول مالی همین منطقه است.

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق همچنین اعلام کرد، این تروریست داعشی به منظور اتخاذ اقدامات لازم در حق او به طرف‌های حقوقی ارجاع داده شد.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ پس از حدود چهار سال درگیری، خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می‌زند و گروهک‌های مخفی این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیالی، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود