دولت انگلیس برای جلوگیری از اعتصاب «بی‌سابقه» پرستاران دست به کار شد

در پی انتشار اخبار مبنی بر تصمیم پرستاران انگلیسی برای اعتصاب در ماه آینده، استیو بارکلی، وزیر بهداشت انگلیس تاکید کر آماده است با اتحادیه پرستاران گفتگو کند. به گزارش رویترز، بارکلی در ادامه پاسخ به اخباری مبنی بر اینکه پرستاران قرار است بزرگترین اعتصاب خود را انجام دهند، گفت: «سرویس بهداشت ملی انگلیس برنامه‌هایی

کد خبر : 67567
تاریخ انتشار : جمعه 25 نوامبر 2022 - 9:15
دولت انگلیس برای جلوگیری از اعتصاب «بی‌سابقه» پرستاران دست به کار شد

در پی انتشار اخبار مبنی بر تصمیم پرستاران انگلیسی برای اعتصاب در ماه آینده، استیو بارکلی، وزیر بهداشت انگلیس تاکید کر آماده است با اتحادیه پرستاران گفتگو کند.

به گزارش رویترز، بارکلی در ادامه پاسخ به اخباری مبنی بر اینکه پرستاران قرار است بزرگترین اعتصاب خود را انجام دهند، گفت: «سرویس بهداشت ملی انگلیس برنامه‌هایی را برای به حداقل رساندن اختلال و اطمینان از ادامه فعالیت خدمات اضطراری انجام داده است، اما ناگزیر اقدامات اعتصابی بر خدمات تاثیر خواهد گذاشت».

در انگلیس، پرستاران خود را برای اعتصابی بی‌سابقه آماده می‌کنند. این اقدام اعتصابی که برای ۱۵ و ۲۰ دسامبر برنامه‌ریزی شده است در اعتراض به دستمزد‌ها و سطح رفاه کارکنان بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد. پرستاران انگلیسی معتقدند میزان حقوق آن‌ها با سطح تورم بی‌سابقه در ماه‌های اخیر هماهنگ نیست و تامین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها مشکل شده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که سرویس بهداشت ملی انگلیس برای یکی از سخت‌ترین زمستان‌های خود آماده می‌شود. برخی پرستاران می‌گویند همکارانشان شغل خود را رها کرده و در سوپرمارکت‌ها مشغول به کار می‌شوند؛ جایی که استرس کمتر و دستمزد بیشتری دارد. کارشناسان می‌گویند اگر دستمزد‌ها افزایش پیدا نکند، روند ترک شغل از سوی کارمندان افزایش خواهد یافت و فشار را در نهایت بر افرادی که باقی مانده‌اند افزایش می‌دهد. امری که به سیستم درمان و مراقبت از بیماران آسیب خواهد زد.

برچسب ها :

ناموجود