دیدار هیئت اتحادیه عرب با مقامات لبنانی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المنار از حضور هیئت اتحادیه عرب در لبنان برای میانجیگری در روابط با عربستان خبر داد.

حسن حمزه در گزارشی در این خصوص گفت: پس از آن که توصیه‌ها و پیشنهاد‌ها درباره استعفای «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان بی نتیجه ماند، هیئتی از اتحادیه عرب به ریاست «حسام زکی» دستیار دبیرکل این اتحادیه به بیروت سفر کرد و با «میشل عون» رئیس جمهور، «نجیب میقاتی» نخست وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد.

«عدنان منصور» وزیر سابق امور خارجه لبنان در این باره گفت: حسام زکی برای میانجیگری به لبنان آمده است، اما سوال این است که وی تا چه حد توانایی برای این کار دارد؟ آیا بهتر نبود دبیرکل اتحادیه عرب شخصا به لبنان می‌آمد؟

این دیدار بعد از آن صورت گرفت که میقاتی در گلاسکو تلاش کرد کشور‌ها را به نرم کردن سیاست عربستان در قبال لبنان ترغیب کند، اما نشانه‌هایی درباره افزایش تنش از سوی کشور‌های عرب منطقه خلیج فارس وجود دارد. اکنون باید دید که اتحادیه عرب به زبان سعودی‌ها سخن می‌گوید یا واقعا در پی حل مشکل و نجات لبنان از فشار‌های خارجی است؟

عدنان منصور می‌گوید: باید میزان بی طرفی اتحادیه عرب در مشکلات منطقه را از گذشته مورد بررسی قرار داد. این دیدارها فقط برای این است که اتحادیه عرب بگوید که من وجود دارم.

 تجربه لبنان با اتحادیه عرب در تنش‌ها مثبت نیست، اما به هر حال سفر هیئت اتحادیه عرب می‌تواند آینده بحران و چگونگی حل آن را ترسیم کند.

گفتنی است در پی سخنان «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در خصوص پوچ خواندن جنگ یمن، کشور‌های عربستان، امارات، کویت و بحرین سفرای خود را از لبنان فراخوانده و از سفرای لبنانی خواستند تا خاکشان را ترک کنند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا