رئیس جمهور شیلی مورد هجمه سازمان های صهیونیستی قرار گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، وب سایت صهیونیستی والا فاش کرد که سفیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در مراسم تقدیم استوارنامه وارد اقامتگاه رئیس جمهور شیلی شد، اما رئیس جمهور نپذیرفت.

در همین حال، رسانه‌های خبری گزارش دادند که این اقدام رئیس‌جمهور شیلی، پس از شهادت یک جوان ۱۷ ساله فلسطینی توسط ارتش اشغالگر در کرانه باختری صورت گرفت و دولت شیلی به سفیر رژیم صهیونیستی اطلاع داده بود که از پذیرش استوارنامه وی به دلیل «کشتار کودکان غزه و کرانه باختری» خودداری می‌کند.

سازمان‌های صهیونیستی در واکنش به امتناع رئیس‌جمهور شیلی از پذیرش سفیر رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه وی آغاز کردند و کمیته یهودیان آمریکا این اقدام را «بی‌سابقه» توصیف کرد و گفت که بوریک «یا باید عذرخواهی کند یا اینکه خطر آسیب‌های جبران‌ناپذیر به روابط بین رژیم صهیونیستی و شیلی را بپذیرد».

جامعه یهودی شیلی نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و آن را یک «حادثه دیپلماتیک جدی» توصیف کرد و مدعی شد: این «توهین به دوستی بیش از ۷۰ ساله بین شیلی و اسرائیل است».

همزمان با حمله صهیونیست‌ها به رئیس جمهور شیلی، فعالان مسلمان و عرب از موضع او که حمایت از آرمان فلسطین و رد جنایات رژیم صهیونیستی بود، تقدیر کردند.

در این راستا، «محمد الصغیر»، یکی از اعضای هیئت امنای اتحادیه علمای مسلمان ضمن تقدیر از اقدام گابریل بوریک رئیس جمهور شیلی گفت: در شرایطی که برخی کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس هستند، رئیس جمهور شیلی از پذیرش سفیر جدید این رژیم در کشورش به دلیل تجاوزات آن به غزه و کرانه باختری خودداری کرد.

براساس آمار مراکز فلسطینی، از ابتدای سال ۲۰۲۲ در جنین ۳۱ نفر، نابلس ۱۸ نفر، بیت لحم ۱۱ نفر، رام الله والبیره ۹ نفر، الخلیل ۹ نفر، قدس ۹ نفر، قلقیلیه دو نفر، طوباس دو نفر، اریحا یک نفر و طولکرم نیز یک فلسطینی بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا