راه اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی در دانشگاه کشاورزی خوزستان

جمال فیاضی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تولید و اشتغال دانش بنیان یکی از مأموریت‌های اصلی دانشگاه است که برای رسالت و جهت دهی اصلی دانشگاه باید تحقق شعار مشخص شده از سوی رهبری معظم انقلاب باشد. وی افزود: کشاورزی از صنایع مهم و راهبردی برای کشور است که در استقلال

کد خبر : 46106
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 جولای 2022 - 17:57
راه اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی در دانشگاه کشاورزی خوزستان

جمال فیاضی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تولید و اشتغال دانش بنیان یکی از مأموریت‌های اصلی دانشگاه است که برای رسالت و جهت دهی اصلی دانشگاه باید تحقق شعار مشخص شده از سوی رهبری معظم انقلاب باشد.

وی افزود: کشاورزی از صنایع مهم و راهبردی برای کشور است که در استقلال غذایی و بی نیازی از واردات بسیار حیاتی است و با وجود قابلیت‌های مهمی که کشور و اساتید و نخبگان این بخش دارند، هنوز فناوری دانش بینان در بخش کشاورزی به روز نیست و دارای عقب ماندگی هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: امسال که از سوی مقام معظم رهبری به این مساله تاکید شده و یکی از دغدغه‌های ایشان هم در حوزه کشاورزی است، سمت و سو و جهت گیری اصلی ما تحقق و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

فیاضی ادامه داد: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان یکی از مراکز علمی قدیمی و با سابقه است و با توجه به ظرفیت آبی و خاکی خوزستان در بخش کشاورزی، می‌تواند زمینه تولید و اشتغال را بیش از پیش توسعه دهد.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: در همین راستا با هماهنگی و همکاری پارک علم و فناوری خوزستان مجموعه پنج هکتاری پردیس علم و فناوری کشاورزی در دانشگاه راه اندازی می‌شود.

وی با تقدیر از مساعدت و همکاری پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: در این پردیس زمینه و امکانات با همکاری اساتید برای توسعه دانش بنیانی بخش کشاورزی فراهم می‌شود. این پردیس یک فرصتی برای ایده پردازی و توسعه و پرورش این ایده و تبدیل آن به محصول است.

برچسب ها :

ناموجود