رقم آورده نهضت ملی مسکن اعلام شد/ مسکن ملی هم به طرح جدید ملحق شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمودزاده در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن برای دهک‌های چهارم به بالاتر همان ۴۰ میلیون تومان که در طرح‌های مسکنی قبلی هم به عنوان آورده اولیه تلقی می‌شد، در نظر گرفته ایم. وی افزود: برای دهک‌های اول تا سوم ۵۰ درصد این رقم یعنی ۲۰ میلیون

کد خبر : 6139
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 1:16
رقم آورده نهضت ملی مسکن اعلام شد/ مسکن ملی هم به طرح جدید ملحق شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمودزاده در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن برای دهک‌های چهارم به بالاتر همان ۴۰ میلیون تومان که در طرح‌های مسکنی قبلی هم به عنوان آورده اولیه تلقی می‌شد، در نظر گرفته ایم.

وی افزود: برای دهک‌های اول تا سوم ۵۰ درصد این رقم یعنی ۲۰ میلیون تومان به عنان آورده اولیه متقاضیان نهضت ملی مسکن لحاظ خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره رقم تسهیلات افزود: از ۴۵۰ میلیون تومان در شهر تهران شروع می‌شود، برای کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرها و ۲۵۰ میلیون تومان برای مسکن روستایی به عنوان مصوبه شورای پول و اعتبار لحاظ شده است.

محمودزاده ادامه داد: این مصوبه مشمول پروژه‌های قبلی هم خواهد شد؛ لذا کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند، نگران تسهیلات نباشند؛ این تسهیلات با تمام شرایط آن و شروطی که در قانون جهش تولید مسکن آمده، مشمول پروژه‌های قبلی هم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که به صورت خود مالک که صاحب ملک هستند یا سازنده‌هایی که در بافت‌های موجود شهری ساخت و ساز می‌کنند، می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند؛ دقیقاً با همان شرایطی که در طرح‌های حمایتی هست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر متقاضی در شهر تهران صاحب یا متقاضی مسکن هست، علاوه بر اینکه در طرح‌های دولتی یا شهرهای جدید که مورد هدف است، می‌تواند ثبت نام کند، در خودِ شهر تهران هم می‌تواند با استفاده از پروژه‌های مسکونی که توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود یا اگر خودش در حال ساخت ملک خودش است، از تسهیلات نهضت ملی مسکن بهره مند شود.

برچسب ها :

ناموجود