روسیه: قیمت تصویب شده برای نفت را نمی‌پذیریم

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، اعلام کرد روسیه سقف قمیتی که کشور‌های اروپایی عضو گروه جی ۷ و متحدانشان برای نفت روسیه تعیین کردند را نخواهد پذیرفت.

خبرگزاری تاس روسیه با استناد به سخنان پسکوف نوشت: «روسیه برای سقف قیمت آماده بود و اکنون در حال تحلیل آن است. ما این سقف قیمت را نمی‌پذیریم، تحلیل به سرعت در حال انجام است و پس از آن روسیه پاسخ خود را ارائه خواهد کرد.»

صبح امروز پس از موافقت نماینده لهستان در اتحادیه اروپا اعضای این اتحادیه با تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای خرید هر بشکه نفت خام روسیه توافق کردند و این در حالی است که کشور‌های عضو گروه ۷ و استرالیا نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری موافق هستند.

لهستان پیش از این به دلیل بررسی سازوکار تنظیمی برای این منظور، با قیمت‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا مخالفت می‌کرد.

پیشتر روز‌های متمادی کشور‌های اروپایی بر سر این مسئله رایزنی کردند، لهستان در این میان برای پایین آوردن قیمت تا حد ممکن پافشاری کرد. پیشنهاد برای کاهش قیمت بار اول در جلسه هفته گذشته گروه ۷ مطرح شد، این گروه مبنی را بر قیمت ۶۵ تا ۷۰ دلار برای هر بشکه گذاشته بود.

 یکی از اسنادی که به خبرگزاری رویترز رسیده نشان می‌دهد این قیمت ماه ژانویه و پس از آن هر دو ماه یک‌بار برای ارزیابی گذاشته می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا