زاخارووا: روسیه با هر گونه تشدید اوضاع در منطقه خاورمیانه مخالف است

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی در نشست توجیهی سیاست‌های خارجی این کشور، با اشاره به اقدام ایران در دریای عمان، گفت: اوضاع متشنج در این دریا تا حد زیادی نتیجه سیاست غیرمسئولانه واشنگتن بوده است. وی با بیان اینکه اقدام ایران در ممانعت از سرقت محموله نفتی

کد خبر : 6991
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 7:03
زاخارووا: روسیه با هر گونه تشدید اوضاع در منطقه خاورمیانه مخالف است

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی در نشست توجیهی سیاست‌های خارجی این کشور، با اشاره به اقدام ایران در دریای عمان، گفت: اوضاع متشنج در این دریا تا حد زیادی نتیجه سیاست غیرمسئولانه واشنگتن بوده است.

وی با بیان اینکه اقدام ایران در ممانعت از سرقت محموله نفتی خود در دریای عمان حاصل اقدامات تحریک آمیز آمریکاست ادامه داد: این کشور دائماً در حال تشدید تنش در اطراف ایران و در کل منطقه است.

زاخارووا با بیان اینکه آمریکا در تنش بین نیروی دریایی این کشور و ایران که درنتیجه نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش آمریکایی‌ها برای ربایش محموله‌های نفتی داخل نفتکش جمهوری اسلامی در دریای عمان جلوگیری کردند، مقصر است، تاکید کرد: روسیه با هر گونه تشدید اوضاع در منطقه خاورمیانه مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: از همه طرف‌های درگیر درخواست می‌کنیم تا به دنبال راه‌هایی بمنظور حل و فصل درگیری‌های پیش‌آمده و نه تشدید آن‌ها باشند.

وی تاکید کرد: تهران یکی از بازیگران کلیدی منطقه محسوب می‌شود و از طرح امنیتی روسیه در خلیج فارس حمایت می‌کند.

چندی پیش ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح اقدام مقتدرانه نیروی دریایی سپاه در شکست عملیات سرقت دریایی نفت ایران از سوی نیروی دریایی آمریکا، اعلام کرد تصاویر شفاف، گویا و غیر قابل انکار است.

همچنین پس از انتشار این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مصاحبه با شبکه الجزیره خبر توقیف نفتکش از سوی نیرو‌های کشورمان را تأیید کرد.

پنتاگون گفت: ایران کنترل یک نفتکش در آب‌های خلیج (فارس) را هفته گذشته و در حالی که نیروی دریایی ما اوضاع را تحت رصد داشت، به دست گرفت. نیرو‌های ایران کنترل نفتکش «SOTHYS» را در خلال عملیاتی هماهنگ با قایق‌های سریع به دست گرفتند.

پنتاگون مدعی شد این اقدام در آب‌های بین المللی صورت گرفت و این نفتکش به سوی آب‌های ایران هدایت شد. وزارت دفاع آمریکا در ادامه اعلام کرد: قایق‌های تندرو و نیز بالگرد‌ها در این عملیات مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود