زمزمه های جنگ جهانی سوم به گوش می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، مرزوق الغانم، رئیس مجلس امت کویت اعلام کرد وجود صدایی بی‌طرف که منادی اجرایی قانون و برقراری عدالت باشد، همچنان امری ضروری و نیازی مبرم به شمار می‌رود. وی در کنفرانس پارلمان‌های جنبش عدم تعهد در باکو، پایتخت آذربایجان گفت: تداوم اشغالگری اسرائیل در سرکوب و

کد خبر : 41694
تاریخ انتشار : جمعه 1 جولای 2022 - 4:29
زمزمه های جنگ جهانی سوم به گوش می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، مرزوق الغانم، رئیس مجلس امت کویت اعلام کرد وجود صدایی بی‌طرف که منادی اجرایی قانون و برقراری عدالت باشد، همچنان امری ضروری و نیازی مبرم به شمار می‌رود.

وی در کنفرانس پارلمان‌های جنبش عدم تعهد در باکو، پایتخت آذربایجان گفت: تداوم اشغالگری اسرائیل در سرکوب و مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها و ظلم در حق آنها در سایه نبود راهکاری عادلانه، شاهدی ملموس به تداوم اشتباهات در جهان است.

الغانم تاکید کرد: درد و رنج مردم فلسطین طی سال‌های گذشته ادامه یافته است و این امر لکه ننگی برای جامعه بین المللی به شمار می رود و نشانگر معیار دوگانه قانون در جهان است.

رئیس مجلس کویت تاکید کرد: جهان با خطری واقعی از ماجراجویی‌های نسنجیده و آمادگی مستمر برای جنگ در مکان‌های مختلف رو در رو است.

وی اظهار داشت: پس از ۶۷ سال از تاسیس جنبش عدم تعهد، چیزی تغییر نیافته است بلکه اسامی و چهره‌ها و گفتمان‌ها و راهبردها دستخوش تغییر شده است اما جوهره این خطر که مستلزم تشکیل این جنبش بود، همچنان وجود دارد.

الغانم تاکید کرد: در حال حاضر زمزمه های جنگ جهانی سوم به گوش می رسد و شاهد بحران، جنگهای داخلی، خطرات تجزیه و جنگ های منطقه ای هستیم که روند شتابانی به خود گرفته است.

این درحالی است که پیش از این هم «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه در یک مصاحبه اعلام کرد که هر گونه تلاش برای دست اندازی به شبه جزیره کریمه به عنوان اعلام جنگ علیه روسیه تلقی می‌شود و اگر این اقدام را یکی از کشورهای عضو ناتو انجام دهد، این مسئله به معنای درگیری با کل اتحاد آتلانتیک شمالی است که در واقع جنگ جهانی سوم خواهد بود.

تحلیلگران معتقدند جنگ نیابتی که غرب علیه روسیه در شرق اروپا راه انداخته است و ادامه این روند در نهایت می تواند به تقابل جدی تر شرق با غرب سیاسی جهان و و شکل گیری نبردی فراگیر سوق دهد که همه مناطق جغرافیایی جهان را در بر خواهد گرفتتحلیلگران معتقدند جنگ نیابتی که غرب علیه روسیه در شرق اروپا راه انداخته است و ادامه این روند در نهایت می تواند به تقابل جدی تر شرق با غرب سیاسی جهان و و شکل گیری نبردی فراگیر سوق دهد که همه مناطق جغرافیایی جهان را در بر خواهد گرفت.

عبدالباری عطوان تحلیلگر امور بین الملل چند قبل اعلام کرد: جنگ اوکراین روند شتابزده ای پیدا کرده است و در سایه نبود تحرکات میانجی گرایانه موفق، اوضاع به سمت جنگ جهانی سوم و جنگ هسته‌ای پیش می‌رود.

آندری گورولیوف، نماینده مجلس و عضو کارگروه دفاعی مسکو یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اخیرا در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: اگر جنگ جهانی سوم شروع شود لندن اولین هدف راهبردی در کشورهای ناتو است که مورد اصابت موشک‌های روسیه قرار خواهد گرفت. کل مجموعه ماهواره‌های فضایی دشمن را در نخستین عملیات هوایی نابود خواهیم کرد. آمریکایی یا بریتانیایی بودن آن‌ها اهمیتی ندارد، ازنظر ما همه به ناتو تعلق دارد. در مرحله دوم تمامی سامانه دفاع ضد موشک را هر جا که باشد ۱۰۰ درصد نابود می‌کنیم. سوم آنکه قطعاً از ورشو، پاریس یا برلین شروع نخواهیم کرد. لندن اول ازهمه مورد اصابت قرار خواهد گرفت. «برق» اروپای غربی قطع خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود